Kost iFokus

Kost

Etikettrådochrön
Läst 2402 ggr
anoymus
0

Hur ska jag hålla vikten?

Hej!

Jag har bantat (jag vet att det är dåligt) Men i allafall jag gick ner 5 kg ok är nöjd. Hur kan jag hålla vikten? ska man långsamt övergå till vanlig mat eller ?  jag äter inte kolhydrater för att jag får " kärlekshantag av det" Men iaf taksam för svar:)

[WX5]
0

HUr äter du nu mer än att undvika kolhydrater? Berätta lite mer så kan vi nog hjälpa dig. Skrattande

anoymus
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Asså jag bantate med godis och cola. Och funderar på att börja äta normalt nu igen men vet liksom inte vart jag ska börja. (:

[WX5]
0

Aha okej. Är du beroende så är det oftast att bryta med sånt på en gång även om man får biverkningar men det går över efter ett-två veckor.

I början är det nog bra att undvika sånt som kan trigga igång sockersuget igen. Frukt är bra på sånt så till en början kan det vara bra att undvika dom och sen kan du öka lite granna. Så skulle jag ha gjort.

Ät tills du är mätt, inte övermätt. Lagom portioner med andra ord.

anoymus
0

Så jag ska äta lite i början sen öka för varje vecka ?Asså kolhydratsnål aldså.  för jag vill inte gå upp igen. Tack så mycket :)

[WX5]
0

Nä du skall äta tills du blir mätt inte så där proppmätt. Om du vill minska på kolhydraterna helt så måste du fylla på med mera fett för att få i dig energi.

Vill du vara utan kolhydrater så kika in på Kolhydrater iFokus.

anoymus
0

går man inte upp då? har inte ätit nåt förutom godis &cola i en vecka nu

[WX5]
0

Kan hända att du gör det i början eftersom du kanske har ätit dåligt innan. Men när du följer lchf så kommer du nog gå ner.

anoymus
0

Okej (: men det är inte så att jag är  övervikt. Ville bara gå ner lite. För  att li av med kärlekshantagen

Maria
0

Jag fattar ingenting. Har du bantat på godis och cola?Obestämd

Har du inte ätit något annat på en vecka så kan du få bristtillstånd om du fortsätter så.

LCHF innebär ju att du absolut inte ska äta godis och cola i allafall.

/Maria

anoymus
0

Asså jag har bantat på godis och cola och gått ner 5 kg nu vill jag äta som vanligt för jag är nöjd men vet inte hur jag ska börja jag vill inte rasa upp i vikt jag äter inte kolhydrater för jagfår kärlekshandtag och har äntigen mindre kärlekshandtag jag är  158 och väger 43 kg

anoymus
0

asså jag ska sluta med dieten och börja med lchf och fortsätta så..

Maria
0

Cola och godis ÄR kolhydrater.

/Maria

anoymus
0

för jag är nöjd med min vikt nu. Jag har inga ätstörningar, Kan vara bra att veta :)

anoymus
0

Jag  vet men asså jag tänker sluta nu och äta bra mat med lite kolhdrater för jag ar gått ner nu. :)

[ErikSvensson]
0

Kanske inte svaret du önskar men tyvärr tror jag inte du har ett sunt förhållande vare sig till mat eller din kropp. 43 kg på 158 cm är inte en bra vikt och kan vara ett tecken på en ätstörning även om du intalat dig själv att det inte är det.

Att banta med godis och cola är fruktansvärt dåligt och inget man ska göra. Tror du skulle må bra av att prata med någon kostkunnig som kan hjälpa dig på rätt väg då du ser ut att behöva det.

När man ska gå ner i vikt och behålla den så betyder det att du gör förändringar i din kost som gör att du går ner till en sund vikt och fastnar där, sedan bör man fortsätta äta så som man gjorde för att gå ner i vikt för att stanna där. Dock skulle jag inte rekommendera att du fortsätter med den kosten du gått ner på för den är inte sund någonstans.

Skulle varmt rekommendera att du pratar med någon kostkunnig och får lite baskunskaper i bra mat.

Mitralis
0

#15 Bra tankar som jag hoppas att anoymus kan ta till sig Glad

Halvdansken
0

Hur länge käkade du godis o cola??

Hatar cancer och älskar vårlökar.