Vad äta för god andedräkt?
Jag har en väninna som har hemsk andedräkt trots nogrann tandborstning och munvattenskölj. JAg förmodar att det alltså kommer från magen.
Har för mig att man förr åt basilika för andedräkten, stämmer detta? Fungerar det? Och vad mer finns det?
det kan ju hända att hon också ska kolla vad hon redan äter. Det är ju mycket troligt att det är där hon behöver ändra något.
Ja, det också. Men om man nu har dålig andedräkt och ska gå ut t.ex. Quickfix.
Jag skulle nog hellre köra med något tuggummi. Är ju lätt att ha med sig också.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#4 Ja, fast det behandlar också munhålan.
Persilja ska jag ge tips om 
SB12 är kanonbra. Finns som munskölj, drops och tuggummi.
Det kan komma från mandlarna också.
Själv har jag besvär med detta emellanåt och det är så jobbigt. Det har varit bort i flera år men nu när jag har strålats och varit röd och sårig i munnen, tandköttet och svidande tunga så har jag fåt en illa smak i munnen.
För några veckor sedan så petade jag med en lång pincett på den ena mandeln som vekade svullen och då rann det ur en grönvit sörja. Det luktade så illa.
Snacka om att närapå kräkas.
Sedan petade jag varje dag och nu verkar det vara borta. Känner ingen illa smak i munnen heller.
Så kanske man ska besöka en öron/näs/halsläkare om man har stora besvär.
Tugga persilja har jag hört ska vara bra mot vitlöksdoft.
Olika munsköljmedel är bra men de kan slå ut bakteriefloran i magen så hjälper det mot det ena så stjälper det det andra
/Maria
#7 Urk då! Låter mindre trevligt. Skönt att det verkar vara bra nu!
Hur kan munskölj påverka magen? MAn sväljer ju inte det?
#9 Okey.
#10 Fast jag kommer defenitivt köpa munskölj nu när min ena mandel är så äcklig. Jag skiter i magen
/Maria

)