Kost iFokus

Kost

Etikettkostvidsärskildabehov
Läst 1423 ggr
Imitra
0

Undvika återfall..?

När jag blev tillsammans med min pojkvän gick jag upp ca tio kilo, upp till 75+kilo till mina 165 cm.

Nu har jag gått ner 5 kilo, men känner mig inte alls nöjd.

Det är så att jag hela tiden börjar äta väldigt nyttigt och det håller i några veckor, TILLS jag känner att "nu kan jag faktiskt få unna mig" (vilket ju är rätt tänkt)

Men då kommer detta jäkla sötsug tillbaka , och helt plötsligt blir det vitt bröd,vit pasta, kakor,bullar osv,osv.

Hur kontrollerar man sig själv? Hur kommer jag tillbaka till mitt nyttiga jag?

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

AnneN
0

Testa att istället för att unna dig slisk så kan du unna dig något som inte är ätbart istället Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Imitra
0

jag vet inte vad det skulle varaa..

Det är som att den enda belöning jag vet att jag kan ge mig själv är sliskSkrikandes

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

AnneN
0

#2 Du har säkert någon hobby/intressen som du kan unna dig nått lite extra av, något du samlar på, något nytt plagg, en ny dvd/cd, gå på bio, hitta på nått roligt pojkvän, familj eller kompisar, en lite resa till något intressant ställe (behöver inte vara långt om ekonomin tryter), en spabehandling, mm. Finns hur mycket som hellst som man kan belöna sig själv med.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Karmatarerskanise
0

#2 Unna dig något utan socker i så fall. Annars får du suget varenda gång.

Mitralis
0

#3 Jag håller med AnneN. Det bästa är att försöka flytta fokus från det som är ätbart. Om det är svårt i början så får du göra som Hera säger och gå över på sådant som det inte är så mycket socker i.
Jag har en bekant var väldigt knubbig ett tag. Sedan så gjorde han så att han ratar allt som finns på godis och kakhyllorna, men han kan fortfarande unna sig chips, nötter, ostbågar och så vidare, givetvis i måttliga mänger. Nu är han en hunk. Han gjorde inga andra omställningar vad jag kommer ihåg. Jag tror att det fungerade för att han tog fokus från vad han inte fick äta till det han får äta och på så sätt så känns det inte som att han försakar så mycket.