Midsommar
Jag kommer att vara lat i midsommar.. jag och gubben är ensamma hemma och jag kommer att bara vara.. äta och dricka det jag vill, inte just potatis och sill, det kan lika gärna blir pizza. 
Börjar tröttna på dessa "man-ska-äta-det-och-det-helgerna". Det smakar liksom inte längre.
Trevlig midsommar önskar jag med!
Min bror och svägerska kommer och sover över.
Det blir utflykt till Botaniska trädgården beroende på vädret.
Sillunch och på kvällen blandat grillat med olika sallader.
/Maria
Glad midsommar.
Hoppas ni får det soligt för här skall det regna.
Jag kommer äta potatis imorgon, det gör jag ju inte i vanliga fall :)
Även kräftor kommer jag äta och det händer ju inte ofta.
Trevlig midsommar på alla.
Här kommer midsommarmiddagen att bestå av hummerpasta och efterrätten blir kolakladdkaka med dadlar så det blir inte speciellt traditionellt. Någon snaps blir det dock troligen.

#5 Hummerpastan får du gärna dela med dig av
/Maria
#8 Haha
/Maria
Kommer äta som vanligt :=)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jag åt Midsommarsill och ägg till frukst så nu känner jag mej väldigt vuxen. Ikväll blir det grillad rostbiff med potatisgratäng och grillad paprika, lök och haloumi. Ska bli spännande med haloumin för det har jag bara ätit en gång förut och då var den inte grillad. Efterrätten blir Lakrismarängsvich 
#11- jag älskar grillad halloumi. Den smakar inte så himla mycket mer än lite salt egentligen, men konsistensen är så läcker. Hur det låter när man biter i den. Efterräten låter inte heller dum, är väldigt förtjust i lakrits.
Här håller vi på att valpsäkra huset. Vi är inte några midsommarfirare så det är egentligen en vanlig dag här, fast en ledig sådan.
Vi fick lax, nypotatis och grillad kött i egen marinad (supergott), sås och och vitlökssmör samt baguetter. Mumma till allt (åt inte fisken).
Efterrätt blev en digestivekexpaj med jordgubbar på.