Bästa kyltipsen för mat

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Fyll en PET flaska till hälften eller med 1/4 dels del vatten och lägg i frysen under natten. När du sedan ska iväg så fyller du upp resten med vanligt vatten och sedan smälter isen undan för undan. På detta sätt så får du både en kylklamp och kallt vatten.
När du dukar ute så kan du lägga kylklampar inlindade i fina handdukar under smörpaktetet så smälter det inte lika fort. Handuken gör att smörpaktetet inte glider iväg lika lätt och så blir det lite finare också.
Smart det där med petflaskan!
Thermos med is i kan också användas. Japp thermosen klarar av att hålla reda på när denska hålla nåt varmt och när den ska hålla nåt kallt 

/Désirée
Bra tips allihopa. 
PET-flaskan brukar vi köra med när vi är ute och vandrar. Då kyler vi mackorna med den också. Plus att man packar mackorna långt in i ryggsäcken.
Men vi äter väldigt sällan ute om det är riktigt varmt. Jag avskyr att äta mat i solsken. Vi brukar äta inne och så ta kaffe eller något annat ute efteråt. Jag är en sådan där konstig människa som bara avskyr picknick. Utom just mackor vid vandringar, det är supergott.
Mitt bästa tips är att förvara maten i kylskåpet

/Maria

Hehe
Även jordkällare och redigt byggd matkällare är bra 

/Désirée