Kost iFokus

Kost

Etikettalternativmedicin
Läst 1218 ggr
[WX5]
0

Hur ofta äter ni?

Jag kan bara äta lite mat per gång men blir således hungrig väldigt fort eftersom jag äter så lite. Min man äter massor med få gånger och tycker jag är knäpp som inte kan hålla mig lika länge som honom.

Hur ofta äter ni era måltider (huvudmål som mellanmål)?

Är det fel på mig som äter så och blir hungrig efter 2-3 timmar efter varje måltid?

Mitralis
0

Två tre timmar mellan gångerna du blir hungrig tycker jag låter fullt normalt. Det finns de som äter enligt LCHF som äter mer sällan.

[WX5]
0

Jo precis. Men på min man lät det som om jag skulle vara sjuk som inte kunde hålla mig lika länge som han. Sen började han nojsa om att jag följer vissa förespråkare där man skall äta flera gånger om dagen. Nej det gör jag inte för jag följer bara min mage och när den säger att den är hungrig så äter jag.

Karmatarerskanise
0

5-6 gånger om dagen.

[WX5]
0

Tack för att någon äter som mig. Skrattande

Maria
0

Normalt sett när jag jobbar så äter jag tre gånger om dagen ungefär.

Nu när jag varit hemma så har det varierat väldigt från nästan ingenting till mängder olika dagar beoende på hur jag mår.

/Maria

Namiko
0

Det beror helt på hur aktiv jag är. När jag är som mest aktiv behöver jag få i mig något nästan varje timme, är jag väldigt inaktiv så äter jag två gånger per dag. Så det blir nånstans mellan 2-10 gånger per dag, går helt på vad min kropp säger och varierar även portionsstorlekarna efter aktivitetsnivån utan att tänka på det.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[WX5]
0

Oj, ja det var varierande. Flört

Halvdansken
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag äter normalt två gånger per dag, lunch vid 12 och middag vid 19 - tiden. Om jag är ute och jobbar i trädgården kan jag stoppa i mig en ölkorv och en bit ost extra.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Karmatarerskanise
0

#8 Det var sällan det.

Halvdansken
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja, jag kör ju LCHF så då blir det inte så ofta. Man håller sig mätt längre på proteiner och fett.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Karmatarerskanise
0

#10 Det kör jag också, men jag äter 6 gånger om dagen och mindre mål.

Imitra
0

5-6 gånger om dagen, tre huvudmål och två eller tre mellanmål :)

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

[ErikSvensson]
0

Två stora mål (1000-1800kcal/mål) och ev. en proteinshake + post-workout EAA protein. Glad