Dela upp veckan?
Delar du upp de olika dagarna i veckan? Alltså äter du fisk en eller ett par dagar i veckan? Soppa någon dag och kött en annan?
Nä det gör jag inte. Jag äter det som faller mig in och blir det korv flera dagar i veckan så råkar det bli det. Kan ha varit specialpris på just korv.
Jag har aldrig delat upp dagarna på sådant sätt.
Jag äter det som jag hittar…

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
När jag var yngre hade vi alltid soppa efter bastun på söndagar. Nu äter jag det som jag känner för. Minns att skolan också hade en viss typ av mat vissa dagar,
Tex torsdagar var den enda dagen som ärtsoppa och köttfärssås serverades på. Onsdagar var fiskpinnar.
vi gör inte så, men jag såg en kock som tog fram något dylikt förslag till en familj i Lyxfällan och jag får nog erkänna att det hade nog kunnat underlätta ibland. det är inte alltid så lätt att hitta på vad man ska ha till middag.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#5 - vi är också bara två, men vi har i perioder ägnat åt oss åt att skriva veckomatsedlar. Bestämt oss för 6-8 rätter där vi ser till att ha ingredienserna hemma. Den som kom hem först valde någon av rätterna och lagade till den. De perioderna vi skött detta har varit suveräna. Ofta mitt i veckan blir det annars lite samma sak för oss. Något som går snabbt, med pasta.

Jag skriver lista över veckans mat, där jag gör det mesta av ingredienserna. Dock är det ingen "ärtsoppa på torsdagar"-princip, utan jag försöker bara se till att vi inte äter samma sag två dagar i rad