Kost iFokus

Kost

Etikettalternativmedicin
Läst 2229 ggr
[WX5]
0

Favoritglass?

Nu när det är varmt ute så är det många som köper glass. Vilken är er favorit?

Lorita
0

Jag är konstig men jag gillar inte glass Skäms

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Itchy
0

dajmstrut Kyss

You can't spell Bitchy without Itchy

Sweet Teddy
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ben & Jerry´s Chokolate Fudge Kyss Dreglar när jag skriver det…

/ Kram Johanna & ninerna. ♥

Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥

[WX5]
0

Jag skulle säga B&J:s Cookie Doh.

[Maine]
0

GB Sandwich. Köper jag burk så blir det SIA:s Lingon med kex, den är supergod!

DesK
0

Lejonet&Björnen när jag köper färdig, annars hemgjord glass Tungan ute

/Désirée

Maria
0

Jag är barnsligt förtjust i MjukglassSkäms

/Maria

Karmatarerskanise
0

Får skriva som #1, äter inte glass.
Kan hända någon gång om året att en päronisglass slinker ned.

Maria
0

Mitt första jobb var på Göteborgs första Glasscafé på AvenynGlad Vi hade 40 olika sorter och alla gjordes på stället av riktiga råvaror.

/Maria

[WX5]
0

Åh vilket härligt arbete det skulle vara men kanske tröttsamt i längden.

Maria
0

#10 En period fick de för sig att vi skulle servera glass i rullskridskor men det var inte särskilt lyckat.Förvånad

Killarna hade vita skjortor och randiga byxor oxh stråhatt. Vi tjejer hade en rosa klol och blus med förkläde med volanger och en rosa hättaObestämd

(Väldigt amerikanskt)

Vi hade även pajer och sallader och det var så nytt då så stället var oerhört populärt.

Det var väldigt slitsamt. Vi stängde 24.00 men var ofta inte klara förrän 02.00 och vi fick bära in alla tunga utemöbler också och sopa på gatan. Nästan alla var minderåriga så flera föräldrar protesterade mot arbetstiderna.

/Maria

[WX5]
0

Usch vilket hemskt ställe att vara på och jobba men säkert kul för den som besökte den som gäst.

Maria
0

#12 Vi hade stora råttor i källaren där vi bytte om och förvarade all mat.

En långhelg så hade Anticimex satt ut burar till råttorna men de kunde inte komma förrän efter helgen och hämta dessa så vi matade råttorna med glassrån bl.aFlört

/Maria

[WX5]
0

Hehe. Vilken syn det skulle vara. Matningen av råttorna inte att det är en massa råttoer överallt.

Maria
0

Ja, kunderna skulle bara vetaOskyldig

/Maria

fidojunior
0

Jag gillar bäst fruktiga isglassar när det är väldigt varmt. :)

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Mitralis
0

#11 Jag har aldrig varit på något sådant ställe men det ser väldigt trevligt ut på film i alla fall, fast då slipper man ju se råttorna i källaren Skrattande

Maria
0

#17 Skrattande

/Maria

Håbe
0

Gillar i stort sett all glass och fastnar för vissa i perioder. Kan bli en sommar med massor av Magnum mandel för att nästa sommar inte äta en enda men den jag alltid återkommer till är Nogger. Den är alltid populär hos mig.

Fast numera äter jag ju efter LCHF så glass är väl ett minne blott kan jag tro …Gråter.

DesK
0

#19 Du kan visst äta glass - hemgjord glass är inte svårt att göra Flört Om du inte har några större problem med sockersug kan du äta vanlig köpt glass då och då utan problem Glad

/Désirée

Håbe
0

#20 Jag har grymt mycket problem med sockersug. Är helt klart sockerberoende. Kom hem efter en veckas utlandsvistelse då jag "unnade" mig att äta just glass. Nu är jag hemma igen och får kämpa med begäret på ett sätt som jag inte gjorde alls innan. Vet inte om det var värt det.

Men hemgjord glass är gott. Gör själv på grädde ibland, eller en pannacotta då och då. Går bra utan socker. Det är ju inte riktigt samma sak som att köpa en glass i kiosken när man är ute på stan. Men i valet mellan den där glassen och att vara tjock så är det värt att vara utan.

Mitralis
0

Jag är lite sugen på att prova Dajmstruten med päronsmak. Är det någon som provat den?

Chestnut
0

#22 Den är vansinnigt god! Helt klart min favoritglass den här sommaren…Glad

Annars är magnum strawberry white den pinnglass jag "alltid" köper, och ska jag ha i kulor är Klings blåbär eller Sia's mangosorbet riktigt goda.

Med vänliga hälsningar
Chess

Karmatarerskanise
0

#22 JA den vill jag testa, fast jag inte är så förtjust i glass. Men päronglass brukar vara gott!