Köpa blod?
Jag fick lust att prova på att göra tex blodpalt och lite sånt.. har aldrig ätit blodmat annat än blodpudingen i skolan, men tänker att varför inte testa?
Sen kom jag att tänka på att jag aldrig lagt märke till några tetra-pack märkta ''gris blod'' osv i min ica affär..så vart hittar man det?
Naturligtvis kan jag köpa färdiggjord blodmat, men det känns inte lika kul..
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

Tja på coop här finns nötblod i en såndär förpackning som man köper creme fraiche i.
Verkligen? Har jag aldrig sett, måste jag kolla upp :P

Jess.. tror jag har en burk i frysen till illrarna.. Förpackningen är dock av måttet större, alltså en halvliter eller så tror jag det är i.
Var i affären stod den? Vid köttet eller..?
Får nog läsa lite recept, men det krävs väl en del :)

I frysdisekn vid kött.. undrar om det inte var märgben och det lite med "udda" kötte i den hörnan, låg lite hjortfärs och halalslaktad kyckling eller vad det var där.
ok, tack :)
Och om du inte hittar i butiken, prata med personalen ofta kan de ta hem på beställning.
ok :) Heh.. kommer ihåg när jag frågade om hästkött.. såg ut som at tjejjen i charken skulle begära avsked direkt om de sålde sånt..:3

Hästkött brukar finnas bland smörgåspåläggen här på ICA kallas dock hamburgerkött.
Blodmat? Hmm, för vampyr aktigt.. Men det finns massor av blodmat!
Till exempel Svartsoppa, blodkorv, blodplättar och palt bröd.. Det finns självklart mer… Men i Chile finns det en "dryck" som heter Ñachi, det är bara blod, blandat med kryddor och olja ^^
Kan ge recept om det önskas.. Med källor, såklart :)
Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.se & blodgivning.ifokus
Det hamburgerkött jag hittar är importerat, därför äter jag det inte. Men en fin stek eller nåt..:P
#15 hehe..ge gärna receptet..men vet inte om jag vågar prova :O

#17 Nachi låter ju test-värt :P
Njae.. tänkte palt eller nåt, men det lär inte bli just nu. Har lite problem med ekonomin och sjukdom och psyke..allt på en gång.. så jag ska nog fokusera på att klara de vanliga rutinerna :) Men sen, sen ska jag bli vampyr! >D eller iaf testa lite blodmat :P

#19 Ja, ska kolla lite alternativ nästa gång jag handlar :) Hur tillagar man den färdiga?

#20 Skivar och steker
Låter lagom svårt :P

#22 Eller hur=p Jag äter inte sånt där läskigt men har för mig att folk brukar uppskatta den bäst om den är rätt ordentlgit stekt, alltså lite yta
hehe, blodpudding har jag smakat i skolan :P

Provade blodpudding men fick inte rätt på det.. och har inte hittat nåt blod att köpa. Så det föll ur huvet igen :)

Tyvärr försvann det.. :3 Men i ärlighetens namn så testade jag lite.. det blev bara så fruktansvärt o-gott.. :3

hehe, namnet är inga problem, men smaken.. njae… Synd :)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
-ja, jag minns konstigt nog blodpuddingen/korven i skolan som god, lite pepparkakssmak.. men inte alls när jag köpte..