Ikväll blir det kräftor
Ikväll så ska jag och en vännina äta kräftor. Vi kommer att ha Aioli, vitlöksbröd, västerbottenostpaj och vin till och om jag har tur så kommer jag att få rester av födelsedagstårtan som dom åt igår 
Det var jag som köpte kräftorna och jag som är lite sparsamt lagd tittade givetvis mest på priset. Jag var först på en affär och där kostade ett 1kg 99kr. Det var för dyrt så jag for till nästa affär. Där kostade de 98kr. Fortfarande för dyrt men det var det enda som bjöds och klockan började närma sig 20:58 så det gällde att snabba på om jag ville ha några kräftor alls med mej hem. Då fick jag ögonen på den lilla informationen där det står hur många kräftor det är är i paketet och där kunde jag läsa att det är 16 - 20 kräftor och 25-30 kräftstjärtar. Eftersom jag inte hör till skaran som äter allt på kräftan så passar det mej utmärkt och plötsligt så kändes det inte så dyrt längre.
Har ni sett att det är kräftor och kräftstjärtar blandat i förpackningarna?
Vad äter ni till kräftorna?
Det låter smaskens
Vi äter oftast något gott bröd till kräftorna och hemmagjord Ayoli. Vill inte ha för mycket blandat då kräftorna är huvudnumret så att säga….
/Maria
Jag har sett blandat, men köper det aldrig efter första gången då de som bara var stjärtar inte smakade något alls.
Låter rikitigt mysigt med kräftor :)

SKall på kräftskiva den 15:e augusti. Skall bli spännande. Med Klubbhuset. 

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min pojkvän är fiskare och fiskar kräftor, så jag äter faktiskt nästan inget till, lite grönsaker bara, vi äter oss mätta på kräftorna, senast hade vi ändå kvar till frukost. ;)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#6 Det är hur bra som helst, man blir väldigt glad när pojkvännen ringer en fredag och säjer att man ska klä sig fint och inte behöver tänka på kvällens mat, då kan man börja misstänka något… ;)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
#6 Jo jag har ätit förut men spännande att "festa" med klubbhuset. 

Japp. har knappt träffat dom andra förut. Bara personalen och lite andra men inte alla.