Måste gå ner 10kg snarast! tips?!?!
hej, detta är inte åt mig utan en kompis. hon är 18 år , ca 167-170cm lång. hon gillar inte sin vikt som ligger på 77kg. hon undrar även om det är normalt att en normal byggd tjej på 18.5år ska väga 77kg?
enligt mig så är det ju olika från person till person då alla är olika byggda.
hon frågade mig om idéer om hur man går ner 10kg fort , men jag vet inte några idéer så vi frågar här!
hon är typ depp sen hon kom över 66kg. i 7-9 så sa hon till mig att hon vägde 62-65 och stannade där, men på gymnasiet så gick hon upp pga att hon blev kallad för massa dumma saker av sin familj , därav mår hon skit rent sagt..
Så jag vill hjälpa henne att gå ner 10kg, jag vill inte se henne såhär ledsen.
Hon vill inte ta bantningspiller, vilket jag håller med om att hon inte ska då man ev kan gå upp det dubbla sen när man äter normalt igen.
sen ville hon bli av med sin mage. hennes ben och armar är normala tycker hon, men det är hennes mage som är lite stor. hon undrar om hon kan bli av med den eller få den mindre på något sätt?
-Jag skriver "hon" då jag inte fick skriva hennes namn här.
vi hoppas på svar och tips/information som kan hjälpa henne!
situps och liknande för att få "in" magen. det är första saken hon ska göra.. musklerna håller in magsäck och tarmar som putar ut magen.
samtidigt kommer hon förbränna fett.
sen äta bättre :)
vad är jag dock inte bra på, det får nån annan ge tips om.
Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna - ej smf reg
ok tack! :) hon sökte på nätet om hur man fick in magen, och det kom upp på någon annans svar att om magen putar ut så tyder det på nedsatt insulinkänslighet som enklast heter klass 2-diabetiker. stämmer det? för den personen som hade ställt en fråga om ens mage vägda ca 127kg om jag inte minns fel,?
det låter jätte överdrivet det där.. skulle snarare tror att man har en dåligt tränad magmuskulatur först och främst.
och såklart lite fett på magen.
Hon kommer förbränna magfettet ätte snabbt om hon sätter igång nu :) man ska passa sig innan man blir äldre, då är det svårare att få bort det.
svälta sig är INGEN mening dock, då kommer kroppen att suga åt sig av ALLT som den får i sig när man äter och spara på hög. Man ska äta ofta, ca var 4e timma och bra saker som är nyttiga :)
tack, ska säga det till henne för hon blev ganska orolig när hon fick läsa om klass 2-diabetiker :) det var en lättnad det du sa, tack för informationen! :)
det finns ju massa andra saker som gör så man märker att man har diabetes, tror knappast att svullen mage skulle va de förösta :)
hälsa henne lycka till :)
lättaste sättet att äta bra kanske är att köpa nyckelhålsmärkt ?
det ska jag göra :)
Att man har stor mage betyder inte att man har diabetes :)
Jag skulle råda din kompis till att prova ta bort de största kolhydraterna som vit pasta, vitt ris och potatis. Byta till bruna alternativ och dra ner mängden. Ibland kan för mycket kolhydrater göra en svullen.
ok tack, ska hälsa henne det : )
kan ju förståss va de jag har med IBS. irritated bowel syndrome.
får man pga stress m.m.
då finns tabletter som hanterar gas m.m som hjälper.
svullen mage då alltså.
och även lactosintollerans.
hon blir dålig i magen av mjölk på morgonen, men hon har alltid druckit mjölk, men detta började för ca 7månader sen så det kanske är lactosintollerans?
hon undrar var man ev kan få tag i sådana tabletter mot gas m.m?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#10 På apoteket så har dom jättebra koll på vilka tabletter som passar mot vad.
Tänk även på att det är bra att träna hela kroppen och inte bara magen. Om man tränar magen så ska man träna ryggen, om man tränar biceps så ska man träna triceps osv. Detta gör man för att skapa balans mellan musklerna. Simning är en bra träningsform för då drar man ofta automatiskt in magen och får en bra allroundträning.
Att gå ner fort ger sällan ett långvarigt resultat utan det är bättre att gå ner långsamt.
jag fick kass mage när jag gick i skolan nu för ett och ett halvt - två år sen.
jag var bombsäker på att jag blivit lactosintollerant… köpte svindyr mjölk o grädde och fil och allt annat, magen var totalkass…
Sen slutade skolan och jag brjade jobba lite smått. Magen blev bättre, men sen närdet blev stressigt så rasade den igen. Hela tiden gick jag på lactosfritt så gott det gick.
efter ett tag insåg jag att det inte gick att jobba när min maga var som den var (lös o magen o ont, gasigt osv) så jag slutade jobba.
har varit hemma sen dec förra året och fick veta för ett par månader sen bara att det inte är lactosintollerans eller något annat utan IBS.
en dag såg jag faktiskt gravid ut, typ 7-8 månaden, det var regält läskigt.
om det är som du säger att hon utsätts för stress genom att familj m.m behandlar henne illa så kan det mycket väl vara IBS. Gå till läkaren, lämnna lite blodprover och uteslut saker som de gjorde med mig, tex lactosintollerans, glutenallergi, o osv. Hon får tala om hur hon mår både fysiskt och psykiskt så de kan utreda varför. Räddar man inte IBS i tid så kan det bara bli värre och värre. Jag har en väninna som ser gravid ut hela dagarna pga detta. Hon lider mycket av det.
Min IBS är pga stress fysiskt och psykiskt. Det är inget "allvarligt" men påverar ens liv mycket ändå.
Själv jobbar jag som lastbilschaufför, och då är det inte så lätt att plötsligt behöva gå på toa om man sitter i lastbilen mitt på motorvägen :S