Favoritte?
Ni som dricker te vad väljer ni för sort och smak? Själv dricker jag svart te med smak av antingen hallon eller jordgubb.
Dricker te kanske 1-3 gånger om året, och det är alltid olika.
Men om någon ställde fram säg tre sorter: Citron, Earl Grey eller Jordgubb vilken skulle du då välja?
Själv dricker jag 3-4 koppar te om dagen.
Jag dricker alltid minst en halv liter te till frukost och det ska vara milt icke smaksatt svart te som jag oftast tillsätter lite honung till. Då och då gör jag en större kanna te som jag smaksätter med antingen kardemumma eller kanel och på sommaren gör jag iste som jag oftast smaksätter med citron och honung
Sen är det också gott som omväxling att göra te av vinbärsblad, mynta, citronmeliss och så vidare 
/Désirée
Vilket te som är min favorit varierar beroende på vad jag är sugen på, dock dricker jag enbart grönt te (för att jag är mesig och inte tycker svart är gott
)
Bland mina smaksatta teer så dricker jag just nu mest "Grön mango"
Bland de naturella som jag har hemma har jag faktiskt två favoriter: Ett rostat te och ett jättebilligt som min syster köpte åt mig i Kina på grund av burken.
Mangote är gott.
Jag har okså blivit "såld" på Grönt te och köper Sencha. Favoriterna är med Ingefära och citron eller Ingefära och rosépeppar.
/Maria
Jag dricker bara te när jag är väldigt förkyld eller frusen. Vaniljte helst. Tropisk eller röda bär är också gott. Och citron.. vill ha en sötningstablett i (Hermesetas tror jag att de heter), då jag tycker mer om den sötman än från en sockerbit.
#6 Tror att det är dags för mig att prova grönt te - låter jättegott det du säger 
/Désirée
#8 Jag trodde inte jag skulle gilla grönt te men alla pratade så varmt om det.
/Maria
#9 Jag ska testa! 
/Désirée
Har testat grönt te men jag var inte så förtjust i det.
Grönt te med smak av antingen mint, jordgubb eller vanilj. Dricker minst en kopp om dagen.
Jag gillar svart sött te, typ jordgubb eller vanilj. Just nu har jag en sort hemma som heter lust och fägring tror jag.
lurvponnyn.vimeddjur.se

pepparmynta ^^ inget är mer avslappnande
You can't spell Bitchy without Itchy
#15 vad betyder cirkumflexcirkumflex efter ordet pepparmynta?
/Désirée

??????
#17 Pilarna som pekar upp (flyers) läses som cirkumflexcirkumflex för de som har ett program som läser upp texten för dom.
Precis som dina frågetecken läses upp var för sig. Bättre att skriva ett frågetecken.
#17 Du vet väl själv vad du skriver? Om inte varför använder du då dessa tecken?
/Désirée

Friggs "Rött Te Blåbär" är min favorit.
Jag dricker gärna Earl Grey eller chai
^^ Betyder att man refererar till inlägget ovanför. Men hon och jag visste inte vad det där konstiga ordet betydde men nu vet vi.
#22 Det är också en smiley som ska föreställa en person som blundar med ögonen på ett nöjt sätt. Är lite svårt att förklara vad det betyder, men den har blivit populär i och med manga/anime där det är ett vanligt uttryck.
#23 Jaså. Är det så. Trodde jag "visste" vad detta betydde. Hihi där ser man.
Aha tack för förklaringarna båda två!
Jag har sett detta rätt ofta och kliat mig i skallen, eftersom jag tolkar cirkumflextecknet som man traditionellt brukar tolka det - det betyder att man har utelämnat en bokstav efter bokstaven som tecknet står över.
/Désirée
#22 Det har jag aldrig hört förut att det skulle referera till inlägget ovanför. Aldrig sett heller.
Däremot #23 stämmer bra.
Men du blev de lite OT igen
Sorry!
Jag har tolkat det som två upphöjda ögonbryn
/Maria

det är menat som en smiley -> ^_^
(använder dem väldigt ofta)
Jag tycker om mintte, men min favorit är mangote :). Sen tycker jag om nässelte också.
#29 Har du några bra tips på hur man gör riktigt gott nässelte?
/Désirée
#30 Ja du. Jag vet inte hur man ska göra egentligen men jag brukar antingen köpa torkade nässlor från en bra webbutik eller torka dem själv. De första som kommer upp nu på våren är godast.
Antingen använder jag en tesil eller så gör jag så att jag häller vatten över nässlor i en mugg, och sen silar av nässlorna. Jag låter det stå och dra en stund, 5-10 minuter.
Jag är helt såld på grönt te :)
Med ingenting.
Grönt smaksatt med Guava eller Mosebacke. en annan favorit är ett vitt te som heter Morfar Ginkgo och är väldigt fräsht :) http://www.teposten.se/produkter/vitt-te/morfar-ginkgo
Jag är uppväxt i en te-familj och dricker ganska mycket i te-väg. Men min absoluta favorit är citronmeliss. Annars gillar jag de med lite mer exotisk frukt-smak, gärna rött. Har ett jättegott te hemma nu med smak av persika, passionsfrukt och citrongräs. Något som alltid fungerar är earl grey lemon, särskilt när jag doppar mackorna i.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
#34 Håller med om att Earl Grey lemon är ett bra "standardte" funkar i alla lägen.
/Maria
Oj - en tetråd. Som jag har missat! Jag älskar te, dricker mängder. Föredrar svart te, inte gärna "blomteer" som jag brukar kalla det, alltså smaksatta med en massa söta aromatiska saker. Köper gärna tesorter som är något i sig själv. Favoriten är Assam, kvalite beror på hur mycket pengar jag vill lägga. Är dock förtjust i Guteblandning från Kränku på Gotland. Skickar faktiskt efter det, blev förtjust i det när jag bodde på Gotland. Sedan gillar jag väldigt mycket Chaiblandningar.
Rött te kan jag dricka på kvällen eftersom det inte innehåller tein. Grönt te har jag försökt gilla eftersom så många talar gott om det och det ska vara så förbenat nyttigt, men jag tycker inte det smakar så mycket?? Har väl fått tag i fel sorter.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag dricker mycket te och varierar gärna sorterna. Dricker både rött, svart och grönt te, favoriterna är grönt chai, svart vanilj, grön citron, rött blåbär/vanilj och svart söder.
Rött te tycker jag om, de gånger jag dricker te. Mynta te (av min egen chokladmynta) är gott på sommaren :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

#39 Den luktar lite choklad :P
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
#39 Svart thé som smakar after eight, oväntat gott faktiskt :D
Jag brukar göra eget te av ljung eller kamomil :) Är det bara jag som hatar svart te?
Åh jag älskar te! Sedan 7-8 år tillbaka dricker jag det utan någonting i. Förutom om jag gör chai-te som jag har lärt mig att älska - då sötar jag med antingen lite strösocker eller helst sukrin (som inte höjer blodsockret), kryddar med kanel, kardekumma, ingefära och ev. svartpeppar. Och värmer mjölk. Men detta gör jag ytterst sällan nu eftersom det annars skulle bli för mycket socker.
Gillar annars både svart och grönt och vitt te, är mindre förtjust i rooibos. Av grönt te är favoriterna vanilj och mint. Av de svarta gillar jag alla bär-teer, vanilj, alla olika earl grey går också hem, men är nog särskilt förtjust i de som smakar grädd, vanilj eller choklad!
Grönt te behöver stå och dra lite längre än svart te för att det inte ska bli beskt eller smaka för lite 
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Jag dricker te max 3 gånger om dagen, men oftast två ggr/dag. På sommaren dricker jag dock mindre, när det är så varmt. Men de senaste dagarna har jag druckit te till frukost och på kvällen.
Mitt favoritte är svart te med smak av svartvinbär.
Jag dricker te dagligen, jag gillar granskottste men länge sedan jag drack annars älskar jag hemmagjort ingefärste med lite maskroshonung i. 
Roibos med persikosmak min favorit sen jag var 6-7 år :D
#46 Det visste jag inte ens fanns
/Maria
Bumbleboo det finns många smaker på Roibosté, faktum är att det är godare med smaksatt roibosté än icke smaksatt, tycker jag
Aguelegia det är gott det 
/Désirée
Måste testa detta
/Maria

Jag köpte Pernodte häromsistens. Jag är ju både te- och lakritsfantast. Det tyckte jag var jättegott. Maken tyckte dock det var konstigt.
#47 och #50 Har inte hittad denna smak i sverige men i tyskland finns ^^ HAR HITTAT EN HEMSIDA man kan köpa persikorooibos på :D:D:D
#52 Lägg gärna in en länk här till den sajten
Jag har köpt persikorooibos i en teaffär här 
/Désirée
Heh, apropå hemsidor då. När jag var i Bryssel för 4 år sedan köpte jag två olika tesorter i Univers du thé.
Ett grönt med smak av jordgubb och ringblomma tror jag det var, kanske nåt mer. Det tog slut för nåt år sedan.
Den andra var svart chokladte, med kakao, macadamia och cocolate chips. Detta te har jag fortfarande kvar pyttelite av! Tänk er, fyra år har det hållt. Då kan man säga att förpackningen är sjukt bra! Mörk, kraftig och helt tätslutande. Anledningen till att det inte tog slut direkt trots att de båda var gudomligt goda var naturligtvis att jag är en sån som vill spara ett gott te och njuta länge av det!
Och nu funderar jag starkt på att beställa från deras internetshop. De fraktar över hela världen
Enda nackdelen är väl att man får gissa hur de doftar och smakar, men den risken tar jag glatt för jag vet att de har hög kvalitet. Jag köpte även choklad när jag var där, en självklarhet när man är i Belgien 
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland