Plocka svamp

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag ger mig ut när säsongen för trattkantareller börjar komma igång, det är enda sorten jag plockar. Brukar väl bli 2-3 turer per säsong.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Nä inga svampätare här så det blir inga turer till skogen.
Vi älskar att plocka svamp. Har dock inte blivit av på ett par år nu av olika orsaker. Vi får se om vi kommer iväg i år. Har inte blivit ännu. Vi brukar annars börja juli-augusti, med kanteraller, smörsopp och annat lite smått och gott och så köra till dess att trattkantarellerna är slut. Det är så himla rogivande att gå i skogen och leta svamp.
#3 Du får lära upp Gandalf till en kantarellhund
Jag älskar att plocka svamp och har vandrat mänder av mil i skogar genom åren men jag hittar aldrig svamp
Trots att jag har inhandlat svampkorg, svampböcker och svampkniv med borste
Jag har gett upp och förlitar mig numera på ICA och vänner.
/Maria
#4 - vi har faktiskt funderat på att göra det när han blir vuxen.

#6 det är ju alltid bra om man kan börja i tid, men denna hösten är han lite för liten och då blir det ju till nästa höst och då är han vuxen, så gott som i alla fall.
Här var vi ute i helgen med skogen i hunden och plockade då samtidigt lite svamp som räckte till en smaskig svamprisotto.

Jag hittade en trevlig Svamp-kluring inne på Svamp iFokus
http://svamp.ifokus.se/discussions/4e4d0fb6d4ebea76790058f8-en-svamp-kluring
Förr älskade jag att plocka svamp. Men allt eftersom fästingarna ökat i antal och efter att min insektsrädsla blivit värre så har det nu gått några år sen sist. Den gången bet något mig på handen och handel smärtade och var svullen över en vecka. Läkarna visste inte vad det var.
Så det blir inget svampplock för mig mer 
¤10 jag har också fästingskräck. Men jag har alltid långärmat med tättslutande resår samt långa byxor som jag sätter strumpor över så att det inte finns någonstans för fästingen att ta sig in. Det innebär att om det är lite varmt ute så svettas jag som en gris och ser inte klok ut, men det bryr jag mig inte om. Och jag har än så länge aldrig någon fästing fäst sig på mig i skogen.
#11 Jag var klädd upp till tänderna den gången jag fick en fästing som satte sig ovanför brösten på mig, så inte ens tätsittande kläder hjälpte.
Usch!
Jag hittar inte svamp XD följer med mor ibland…dock vart jag riktigt på g ett år hittade så enormt mycket svamp ojojoj men mamma är grym på sorter hon plockar så goda svampar man aldrig själv skulle våga men hon ser skillnad medans jag skulle förgifta alla :P
Plockar gula kantareller för fullt, har aldrigt lyckats hitta trattkantareller 
Soppar och sånt vågar jag mig inte på. Tog in ett par taggsvampar förra året men de föll inte mig i smaken.
Med vänliga hälsningar
Chess