Kost iFokus

Kost

Etikett: kostvidsärskildabehov
Läst 1656 ggr
Mitralis
0

Inget sockerfritt fika på Caféer

Jag har gjort några endagsturer med min mamma och pappa. Det har blivit en hel del fikande för mej och pappa, men inte för mamma. Det har inte funnits något sockerfritt på något ställe inom en 10 mils radie. Det tyckte jag var ganska konstigt för det måste ju vara en ganska stor marknad för sockerfritt nu när LCHF och GI är så stort. Det finns ju även diabetiker som min mamma som också gärna tar någonting annat än en slät kopp kaffe när det ska fikas.

Hur tycker ni att det sockerfria utbudet är på Caféerna?

[WX5]
0

Vad tråkigt att höra att din mamma inte kunde fika. Känner inte till caféerna så jag kan inte tipsa om något bra.

Mitralis
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tänkte mest höra om det är dåligt med sockerfritt utbud i hela Sverige, eller om det bara är i dessa trakter som denna kundgrupp är bortglömd.

[Asta]
0

Jag har visserligen en syster som är diabetiker men jag måste också erkänna att jag har dålig koll. Tycker det brukar finnas varianter, men vet inte riktigt säkert.

Maria
0

På konditoriet där jag brukar handla så finns en särskild hylla. Visserligen inte så stort utbud men det finns.

Hur det är på fik har jag inte reflekterat över.

/Maria

[Aquelegia]
0

Allmänt urdåligt utbud på caffer för sockerfritt, glutenfritt och laktosfritt som ändå är enormt vanligt numera ! Mamma är gluten syrran laktos yay vad spännande det är varje gång folk ska läsa innantill ur en bok för att meddela vad dem tror kan vara okej för dom att äta ._.

Karmatarerskanise
0

På bagerier tycker jag att det brukar finnas sockerfritt. Men hur det är på cafe vet jag inte riktigt. De få gånger jag fikar dricker jag bara kaffe. Kollar aldrig ens på bakverken.

MissInAction
0

Här i Uppsala är det hyfsat utbud på caféer, det är vanligen en hylla eller sektion av en hylla som är sockerfritt. Men det ser för det mesta ut att bara vara torra småkakor. Hur spännande är det när man kan baka så mycket mer både mjöl- och sockerfritt! Skrikandes

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Ilma
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Små skålar med fruktsallad tycker jag blir allt vanligare på cafeér numera. =)
fråga efter det om det inte syns på hyllorna, på de flesta ställen kan man få det.

DesK
0

På många caféer kan man få pålägg utan macka - Puma Glad Då får man ett fat med lite ost, skinka och grönsaker. Väl så gott och fräscht för den som inte kan eller vill äta något sött Glad

/Désirée