Energidryck = hjärtklappning?
Ganska obehagligt…
Jag brukar inte vara känslig för koffein eller taurin och vad de nu häller i de där dryckerna, dricker kaffe i perioder - vissa veckor ett par kannor om dagen, andra inget alls - och har druckit både energidrycker och olika läsker förr utan att märka nåt. Gillar smaken.
Så idag har varit lite sådär offig, sovit fram till 13.00, sett film nån timme till utan att ha gått upp och helt enkelt varit ganska lat. Nu sitter jag hos en kompis, åt grillad kyckling, lite chips och drack en stor energidryck av nån sort jag inte testat innan. Lade mig att sova (kompisen är ute ett slag) och vaknar med hemska, hårda, snabba hjärtslag och har svårt att andas i ett normalt tempo, blir lite flämtande suckar om jag inte anstränger mig att ta djupa andetag.
Tittar lite misstänksamt på den där burken, kan det vara den?
Annars håller jag väl på att bli sjuk, har ju varigt lite offig hela dan, och lättirriterad senaste dagarna. Brukar väl inte vara riktigt så här inaktiv, tar nån slappedag då och då, men har ju häst och är ute och går 6km nästan varje dag förutom det… äter oftast hyfsat vettigt osv så jag borde ju ha en normal hälsa.. och brukar som sagt inte vara särskilt känslig mot ''droger'' som kaffe, medeciner och sånt. Kan väl sockerkicka ibland möjligtvis och undviker alkohol eftersom jag blir full av en halv lättöl.. men förutom socker och alkohol är jag inte så känslig.. :P
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

Ja, det var nog så… lite skumt bara när man inte är van. :3
De så kallade energidryckerna innehåller i grunden inget annat än mängder av socker och koffein + lite andra skumma ingredienser. Så det är inte alls kosntigt att du fick hjärtklappning av nån sån. Så nästa gång du behöver nått uppigande testa att dricka en kopp kaffe och ät ett äpple, banan eller annan frukt, istället för sånt där mysko grejs 
/Désirée
#3 Det konstiga är att jag druckit hur mycket sånt som helst utan att känna av detta, jag vet ju att det inte precis är någon stabil energi i dem :3
Det är smaken jag är ute efter, inte energikicken.. fast just denna smakade inte bra heller så jag vet inte varför jag drack upp hela. Kom på mig själv att sitta med en cola innan jag skulle gå hem och försöka tvinga i mig hela burken, tills jag kom på det och frågade kompisen om hon ville ha resten (hälfte ca)… :3 Är det öppnat ska det tydligen drickas upp enligt mig, har jag aldrig tänkt på innan.
(men jag får erkänna att den där kicken som kom några timmar senare och ledde till ohämmade fnitteranfall var ganska skön.. har varit så nerstämd, trött, lättirriterad och smådeppig de senaste veckorna. Om den sen kom av drycken eller var en kombination av vattenpipa, såpbubblor, cola och grillad kyckling.. det vat jag inte.. det var ju rätt lång tid efter att jag druckit den)
Idag ska jag nog prova det där storbaket med piroger som jag läst om här på forumet… behöver nåt som är lätt och halvnyttigt när jag känner mig trött och oengagerad.-