Kost iFokus

Kost

Etiketttankartipsochid-er
Läst 2915 ggr
Mitralis
0

Moonshine på burk

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Satt och tittade på Top Gear USA och i detta avsnitt så skulle de utvärdera vilken bil som är mest lämpad som transportbil vid Moonshineförflyttning.
De som gjorde Moonshineleveranserna blev ofta jagade av shereriffen och flyktvägarna gick ibland en smula offroad när de brände rätt ut i geografin bland stockar och sten för att komma undan.

Det var ett roligt avsnitt men det som jag ännu en gång reagerade på var att de förvarar Moonshinen i glasburk. Jag har aldrig sett någon i Sverige förvara flytande vätskor så.
För att så många som möjligt ska kunna relatera så kan man väll säga att det är som att förvara saft i en syltburk Skrattande När man skruvar av locket så blir det förvisso som att dricka ur ett stort glas, men ändå…

Moonshine=Hembränt

Har du reagerat på den lite märkliga förvaringsformen av denna dryck?

Mitralis
0

Trailer till dokumentär Glad

Vet inte om det är någon mening att försöka hänga med i det han säger, men man kan titta i alla fall Skrattande

DesK
0

Tror det beror på att de faktiskt vill kunna dricka direkt ur burken TystFlörtSkrattande

/Désirée

[Mairah]
0

Jag tittar mest på Brittiska Top Gear, har bara sett ett avsnitt av den amerikanska varianten.

Visste inte vad Moonshine på burk var förrän jag läste  ditt inlägg.Glad

Mitralis
0

#2 Så kan det ju vara. Men man kan ju dricka ur flaskor också Obestämd
Det är ju lättare att hälla ur en flaska än en burk. Fast det verkar som sagt att de dricker det rent och inte groggar, så då är de ju inget problem.

Farwuq
0

Det är nog för att det ska vara lätt att dricka; de som dricker moonshine brukar nog inte använda glas till vardags.

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland