Nya recept inte alltid godare
I jakten på konsumenter så ändrar tillverkarna på recepten så att deras produkt bli en "Nyhet". Tyvärr så tycker jag ofta att de brukar misslyckas med de nya recepten och att det gamla är bättre. Den nya trenden verkar vara att allt skall vara knaprigare och knisprigare. Godiset Leion är ett exempel på där de har gjort så att det skall bli krispigare. Jag tycker mest att det känns gammalt. Krispigare chips är jag inte heller så förtjust i för det blir för vasst. Mums mumsen har blivit mindre och "nyttigare", men det har gjort att proportionerna mellan choklad och "vitt fluff" inte är lika bra längre.
Vad tycker du om "Nyheter" där de har ändrat recepten? Ge gärna exempel på bra och dåliga ändringar 
Vissa saker fungerar bra som dom är! Håller med om det med chips, för hårda är inte gott att tugga på. Inte för att jag brukar äta chips, men jag har ju testat.
Nyheter ska komma i egna, nya förpackningar och ligga bredvid orginalen :P Så att man inte tvingas på förändringarna.
Jag älskar ju marabous digestive, och apelsinkrokant.. de har ju också varit nyheter en gång.. Men generellt så är jag van att en sak ska smaka på ett visst sätt så vill jag inte att det ska smaka annorlunda.
(något som kan störa mig är ''ny förpackning, samma innehåll''.. känns meningslöst.. det är också kul att nu när Flora smöret kom tillbaka.. det är ju bara det att det ska ju vara samma som Milda, det bytte ju bbara namn?! Men nu är de tydligen olika :P)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Sist jag skulle köpa "vanligt" ris. Gamla hederliga Uncle Ben som man kokar i 20 minuter kunde jag inte hitta denna paket.
Hittade bara en som skulle koka 10 minuter.
När jag väl gjorde det så var inte riset färdigt vid 10 utan jag kokade det en 16-18 minuter.
Vet ni om man tagit bort den gamla sorten?
/Maria