Kost iFokus

Kost

Etikett: tankartipsochid-er
Läst 13388 ggr
[Lillfjanten]
0

Recept på chokladdryck med vatten?

nu när jag har köpt mig en vattenkokare med inställbara temperaturer så har jag fått för mig att jag vill testa vattenchoklad. förut (kanske finns fortfarande) så fanns ju ögonblink i stora påsar, där man hällde i pulvret i varmt vatten. jättegott! fast jag tog bara halva påsen i taget, då det blev för sött annars. så nu undrar jag ju om någon har ett enkelt recept för pulver som man kan göra iordning och ta fram vid behov så man slipper röra ihop något varje gång man vill ha en kopp?

Stephanie
0

Trodde du ville göra nån variant av mjölkchokladkakan när jag läste rubriken. Lät inte alls som en bra idé Tungan ute

Men ska bli intressant att se om du hittar nåt!

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Supinesophie
0

samma som med mjölkchoklad. Socker och kakaopulver efter smak. sen lite hett vatten på och röra om, sen resten av vattnet :) Sen kan man hälla mjölk i om det ska bli som i de färdiga påsarna, för det är ju mjölkpulver i dem.

DesK
0

Du kan också köpa mjölkpulver och blanda med kakaon och sockret Glad

/Désirée

[Lillfjanten]
1

#2  hm, kanske var lite otydlig i rubriken, om moderator vill så får denne gärna ändra så att man kan förstå att det handlar om drycken :)

#3  jo, det är klart, har inte tänkt så långt. jag får experimentera lite. så synd att jag hann åka och handla innan jag läste detta :)

DesK
2

#4 Bättre så?

Ett annat tips är att blanda kakao, socker och mjölkpulver och röra ut med bara lite vatten och ha det i en burk i kylen. Kakao vill ju annars gärna bli klumpigt och inte riktigt blanda sig med vatten.

/Désirée

[Lillfjanten]
0

tack, nu blev det så mycket bättre. tyvärr så skriver jag fortare än jag tänker så det blir lite knepigt ibland. men om man blandar mjölkpulver, kakao och socker (råsocker?) och har i en burk, kan inte det fungera? jag måste köpa hem lite grejer och testa. har slutat med kaffe och dricker bara te nu, så det kan vara kul att variera sig, och dessutom så är det värmande nu till hösten. och choklad är ju aldrig fel :) tackar för förslag!