Måltidens dag
Idag är det måltidens dag. Därför skulle jag vilja veta vilken måltid som är din mest minnesvärda. Berätta gärna om den här i tråden 
/Désirée
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det beror på hur manser det. Jag kan berätta om en måltid som min man och jag var bjudna på i Spanien eller Baskien. Vi körde MC ned dit och hälsade på lite kollegor till min man på vägen ned till vårt hus och blev bjudna på restaurang.
Vi börajde lite lätt med några tapas, rätter som man äter medan man tänker på vad man ska äta. Detta visste inte vi utan lät oss väl smaka av vad som bjöds vilket till stor del var seafood. Vi åt och drack och pratade.
Efter en timme så kommer de med menyn och insisterar på att att vi börjar med en förrätt för att fortsätta med hudvudrätt. Vi var då redan mätta. Efter att ha beställt och tvingat i oss maten så skulle vi ha efterrätt också.
Vi kom till restaurangen vid 20 och började äta och slutade med bubblande vin vid midnatt. Jag somanade inte innan klocka 04.00 kan jag säga och var inte så hungrig dagen efter heller.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Eller så kan jag berätta om en måltid som vi åt i Singapore på en japansk restaurang, där vi fick haklappar på oss.
Vi satt runt ett bord där det stod två kockar som lagade maten så man såg hela tiden vad de lagade och hur ingredienserna såg ut. Bl.a så serverades det lax och det var norrmän med i sällskapet. Jag sa att det är säkerligen norsk odlad lax och mycket riktigt det var det också.