Kost iFokus

Kost

Etikettfikarummet
Läst 1444 ggr
Zabbio
5

Måste berömma mig själv lite :P

Tycker att jag blivit duktig :)

Har börjat äta vettig frukost (dvs inte sirapslimpa med socker på ;)) och fått lite rutin på det..

Äter varje morron en rågrynsgröt med pumpakärnor, solrsfrön, lite bipollen och en tsk honung i. Till det dricker jag 1,5dl proviva med nässle och helnyponpulver (nässlan smakar sk** men provivan dämpar smaken liiiite.. :P ) och vatten för övrigt.  Och jag har börjat gilla det desutom, saknar faktiskt inte mackorna för en gångs skull :P Ätit detta ca en vecka nu.

Sen är jag väl fortfarande en slarver med allt annat, brukar äta lite vettig mat (blev en god soppa senaste dagarna) men det slinker ner en del godis och så.. inte lätt när man blir frestad (och är ganska omotiverad att sluta äta det helt..)

Men jag äter iaf en hyfsad frukost, och får i mig lite vitaminer och mineraler varje dag i alla fall :P

Önskar jag kunde säga att jag känner mig som en ny människa.. men det är nog för tidigt ;)

Jag har åtminstone brutit min vikt-trend, senaste månaden gick jag upp 8kg.. nu har jag gått ner 2 kg igen sen jag började med frukosten, trots att jag fortfarande slarvar resten av dagen. :3

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

DesK
1

Oj vad duktig du är! Glad Ett litet steg i rätt riktning är en jättebra start för ett nytt liv Glad Försök att byta ut godis mot frukt, våra svenska äpplen är fina än och finns i många affärer. Om du vill äta någon macka då och då så prova att baka bröd med nässelpulver och nyponpulver i (men inget socker), det blir gott och lite extra nyttigt.

/Désirée

Karmatarerskanise
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

OJ, 8 kg på en månad? Berodde det på någon medicin?

Kul att det går bra nu :)

Zabbio
0

#1 Tack :)

#2 Nej, jag pendlar väldigt mycket och lätt i vikt :) 2kg ner på en vecka är rätt mycket också, specielt utan att svälta sig ;) Oroar mig inte så mycket för vikten egentligen, även om man reagerar när man ställer sig på vågen och det skiljer så mycket.

Karmatarerskanise
0

#3 Ja, vikten kan pendla mycket, bara från dag till dag också. Handlar om vätskebalansen.

Men 8kg på en månad utan mediciner har jag aldrig hört talas om.
Tur jag inte pendlar så, hade ju deppat ihop helt :P

Men som sagt, bra att det vänt åt rätt håll :)

Zabbio
0

#4 hehe.. min ämnesomsättning är väldigt beroende på  hur mycket jag rör mig, verkar det som. Så en månad med skräpmat och lie aktivitet = kilon. Fast som tur är går det åt båda hållen :)

Karmatarerskanise
0

#5 Ja himla tur att det går på båda hållen :P

Mitralis
0

Hur går det, äter du fortfarande frukost? Glad

Zabbio
0

Ja, fast inte alltid gröten.. Skäms

Men drickan med pulver häller jag i mig.. tyvärr blir det vanlig macka ibland..

Mitralis
1

Men du äter ju i alla fall frukost Glad

Zabbio
0

#9 Ja.. fast frukost har jag egentligen alltid ätit :3 Men det brukar bli 8-10 mackor (ju vitare, luftigare bröd dess bättre).. och sen macka till mellanmål etc.. hade nog ätt ett helt bröd varje dag.. så det är svårt att sluta helt med mackor. Nu har jag det mest till jobb.. och ibland till frukost..