Kost iFokus

Kost

Etikettalternativmedicin
Läst 1069 ggr
Mitralis
0

Mattanten hade lektion

Igår när jag var extraresurs i en 2a så kom kocken på skolan upp och hade en liten lektion om vikten av att dricka vatten och tallriksmodellen

Jag blev faktiskt lite förvånad över detta för jag har inte varit med om att bespisningspersonal har haft undervisning nån gång.

Är det här någonting som är unikt för skolan som jag var på eller har ni hört om det hos er?

DesK
1

Detta låter som ett mycket bra initiativ, men jag har aldrig hört talas om att någon mattant gett lektion och då har jag barn som nu går i nian och andra året i gymnasiet.

/Désirée

[Mairah]
1

Verkligen bra initiativ! Så borde flera skolor göra. Glad

Lill-Kisse
0

Det du kallar "bespisningspersonal" kan vara synnerligen välutbildade människor, kanske med högskoleexamen. Det är väl precis vad man önskar att skolorna har, så att barnen får näringsriktig och god mat. Kolla gärna upp vilken utbildning de har.

Chestnut
3

Var med om liknande på högstadiet. En kock höll en frivillig föreläsning och vi var många som kom! Överlag har skolmaten förändrats enormt här, läste i tidningen i våras att det högstadiet till och med hade serverat grillbuffe en dag med entrecote, grillspett, bakpotatis med mera. Lyxigt!

Med vänliga hälsningar
Chess