Hur länge är det gott?
Häromdagen så blev jag sugen på chips och öppnade en påse. Jag brukar i det närmaste alltid äta chips ett och ett och gjorde så även denna gång. De första två chipsen var nästan oförskämt goda och jag fortsatte att äta kanske lite över en näve totalt. Sedan så kom jag på att det inte smakade så mycket längre och inte var lika gott.
Igår så tog jag fram påsen igen och då hade jag en plan. Jag skulle verkligen känna efter hur gott det var och sluta när jag inte kände så längre. Jag åt fem chips. Det var fortfarande de två första som var godast men nr tre och fyra var inte så tokiga de heller. När jag kom till nummer fem så smakade det inte så mycket längre.
Ikväll så är det för många dags för fredagsmys med chips.
Passa gärna på att undersöka hur många chips ni kan äta innan ni tappar smaken för dom och berätta sedan gärna för oss i den här tråden 
Haha, jag sitter och äter chips nu och alla är lika goda 
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Bara chips, dock tog jag bara en liten skål med kanske 15 chips i. Men på kvällarna (dvs kanske en gång i månaden för mig) så brukar man ha dipp på och andra sorter och saft/dricka till. Så det blir ju lite annat. 

#3 Det var ju otroligt få chips tycker jag, så då är det nog inte alls orimligt att alla var goda
Att det tog stopp så fort för mej igår var nog för att jag verkligen analyserade varje chips i detalj. Det är ju faktiskt inget normalt förfarande, om man säger så
Såg på ett brittiskt program där dom undersökte pringles och då kom det fram att dom har gjort dom så att dom ska vara beroendeframkallande. Det är ju inte så juste, tycker jag 
Tycker dock att pringles är godare än andra chips. Där kan jag faktiskt njuta av smaken på varje chips 
Men här hemma är det jag, mamma och två småsyskon som äter chips då. Jag är väl den som brukar "sluta äta" först. Dvs inte hetsäter. Medan småsyskonen äter som om dom inte fått mat på 5 veckor 

#5 I programet jag såg så sa de att det var kemister som hade jobbat med att ta fram smaken, så det är nog inte omöjligt att Pringles spelar i en liga för sig.
Kommer inte ihåg vad programet heter, men det var samma programledare som i Supersize vs Superskinny och så är det med en mörkhårig/svarthårig tjej som undersöker saker och provar olika dieter.
# 6 Jo, det programmet har jag också sett. Pringles tycker jag inte är så goda, de är torra så smakar de konstgjort.
Inte konstigt att de smakar konstigt om de ska vara beroendeframkallande..
Nu blev jag sugen på chips *dreglar*, för jag är också en stor chipsfantast
Ska ta och testa din metod Mitralis nästa gång jag öppnar en chipspåse. Så får jag återkomma med svar.
Annars äter jag mest OLW´s chips som är gjorda i solrosolja. Fast för det mesta blir det naturchips som är lite tjockare.
Nu åt jag Sourcream & onion chips. Tröttnade fort, skarpare smak än förr (när man var liten) och helt enkelt för fett 
7 pringles :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Jag har "tur". Här i Uk så är chipsen inte i närheten av lika goda som hemma i Sverige. Äter bara ett par stycken innan de är rent av äckliga. Svenska chips kan jag med lätthet äta en halv påse av och ändå känna att jag skulle äta mer om bara magen lät mig :P
jag tappar också "smaken" efter kort tid, sen får man passa sig så man inte slöäter som en gammal kvarn!
Jag instämme med #11 och jag brukar lösa det genom att mata voffsingarna istället för mig själv 
/Désirée
Dock riktigt farligt att ha chips i närheten när man är hungrig. 
oja!
Intressant det där! Det kanske jag kan ha nytta av i min kamp mot chipsen…
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Tycker det är roligare att köpa chips än att äta dom, blir så besviken oftast.
/Fridaybrew

I helgen som var åt jag chips och jag hann käka halva påsen ( liten OLW påse, naturchips, lättsaltade) innnan jag kom på att det var lika gott hur många jag än käkade! 
Reagerade bara på att det var mycket salt runt läpparna som började svida till sist.. 
Så jag kan tydligen klämma i mig utan att tröttna, om chipsen är till belåtenhet 
Jag är en sådan som alltid tänker att "gud vad gott det skulle vara med chips" och så äter jag det, och inte ens det första chipset är särskilt gott. Men jag fortsätter att äta ändå, och köper en påse igen någon annan gång, trots att jag vet att jag inte tycker att det är så gott egentligen.
Likadant med pizza. Blir jag sugen på pizza så tänker jag att "det är sååå gott", sedan när jag väl äter det så smakar det bara usch och fy och blä.
Men äter gör jag ändå….
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Har tappat suget helt, har 4 öppnade chipspåsar här hemma som egentligen likagärna kan slängas men håller kvar dom för då finns ingen anledning att köpa nya 
igår slängde jag 5-6 st öppnade knappt halvätna chipspåsar också. Äldsta var ifrån förra nyårsafton 
# 21 wow.., det var länge sedan det