Kost iFokus

Kost

Etikett: andraaspekterpåhälsa
Läst 2170 ggr
[luneri]
0

Kan överflödshud försvinna?

Kan man bli av med överflödshud? Alltså utan operation.

Jag har upplevt min mage som ganska lös och dallrig. Den har aldrig varit särskilt fast.

Som mest har jag vägt 68 kg och är 152 cm lång. när jag gick ner kom jag ner till en vikt på 50 kg. Det tog för övrigt ett halvår att gå ner i vikt, de sista kilorna tog längre tid än så.

Jag vet inte om det är överflödshud eller fett, men fett borde väl vara mer fast? Tex om jag lägger mig på sidan åker hela magen åt ena sidan. det är inte så inte alls.

Nu har jag dock gått upp till 53 kg men jag är påväg ner igen.

Mitralis
0

Om du är ung så har du goda förutsättningar att huden ska gå tillbaka igen. Tänk bara hur utspänd den blir av en graviditet och att den ändå sedan kan gå tillbaka till det normala.
Sedan så är man ju olika individer och vissa får nog försöka acceptera lite mer löshull än andra.

Hur ser det ut med träning?

[luneri]
0

jag är 26 år, så allt för gammal hoppas jag inte att jag blivit:/

Ja där sa du något. det tänkte jag inte alls på.

Just nu ligger inte träningen på topp. Jag har mest tränat yoga det senaste. Men ätit en himla massa onyttigt. Men jag håller på att ändra min livsstil så att jag kan komma igång med hälsosam mat och träning igen. Nu när jag tänker efter måste jag iaf ha varit mycket fastare då jag tränade. Så kanske är det fettet som spökar.

Jag fick en svår överbelastning i knät när jag tränade som mest, sedan hade jag bara inte ork att ändra mina träningsrutiner eftersom jag inte kunde göra mycket med knäet då och till följd blev jag lite latare istället:P