Kalorier
Sitter och räknar lite kalorier och eftersom jag jobbar på Subway så blir det oftast lunch på jobbet (gratis är ju gott hehe).
Men tro mig om jag blev paff när jag hittade denna faktan på hemsidan (se bild)!
Wrapsen säljs ju som ett "light-alternativ" till de vanliga mackorna, men det verkar vara MER kcal i dem?!
En sallad (samma innehåll som mackorna, men utan brödet) innehåller ca 217kcal, betyder det då att en wrap innehåller 217 + 328kcal?
Eller blir det på någon vänster "minuskalorier" när man fyller wrapen med sallad? Hur räknar man ut det isf?

Det är väl hela wrapen bröd och innehåll som ger 328 kcl så brödet är 111 kcl och salladen 217.
#2 Men borde det inte vara sallad i bröden då också? Jag fattar verkligen noll..
En "salladsmacka" innehåller följande kalorier (baserad på bröd)
NUTRITIONAL INFO
![]()
6" Sub values include wheat bread, lettuce, cucumbers, tomatoes, green peppers and onions.
Serving Size (g)
164
Energy (kJ)
846
Energy (kcal)
202
Protein (g)
9
Carbohydrate (g)
36
of which sugars (g)
2.4
Fat (g)
1.8
of which saturates (g)
0.5
Fibre (g)
3.2
Sodium (g)
0.3
Salt Equivalents (g)
0.8
Hittar ingen lista på samma sak med en wrap…

Som jag uppfattar det så är det endast brödet som är med i dessa beräkningar. Hur ser det ut om de räknar på den totala produkten? Jag har för mej att det finns någon sådan tabell också.