Kost iFokus

Kost

Etiketttankartipsochid-er
Läst 3109 ggr
Mitralis
2011-12-27 14:30
0

Måltidsmåttet

Det här verkar vara så enkelt att till och med jag skulle kunna tänka mej att hålla på med det Skrattande

Det som skulle kunna ställa till det för mej är att det kanske blir för stor volym av mat. Brukar sällan orka äta exempelvis 9 köttbullar som jag såg på en bildObestämd Fast det där kan ju vara matmåttet för män…

http://www.maltidsmattet.se/

DesK
2011-12-28 18:55
2

Detta är ett exempel på hur samvetslösa människor vill tjäna pengar på ingenting. Investering i en digital våg är både billigare och mycket bättre. Digitala vågar finns från cirka 100 kronor. Att betala nästan 200 kronor för några plastmått som dessutom aldrig är särskilt exakta är rent lurendrejeri.

/Désirée

JohannaEkroth
2011-12-29 00:45
1

Vi diskuterade faktiskt det där i en grupp som jag var med i.

Hade jag haft problem med lagom portioner eller inte kände någon mättnadskänsla etc, så skulle det där vara en jättebra grej.

Alt för funktionshindrade som har svårt att veta hur mycket man ska äta per gång.

Borde inte vara så dyrt dock, då de människor som verkligen behöver detta oftast har dålig ekonomi.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

WinterPrince
2011-12-30 08:58
1

Min syster har gett mig ett tips för att få lagom portioner.

Kött och potatis/ris/pasta ska inte vara mer än att det ryms när du sätter ihop och kupar dina händer.

Sen får man äta "hur mycket som helst" med grönsaker utöver det.

Zabbio
2011-12-31 15:05
0

Förutom att jag tycker att dimensionerna/proportionerna är helt käpprätt åt…nånstans.. ;) Så tycker jag att det är enbra grej.

Jag är väl lite skadad av min korta tid som lchf:are, men tycker att det är för lite protein och för mycket kolhydrat. Tror ju inte på tallriksmodellen längre.. Sen blir det väl svårt ibland - man kan ju ha sallad som ett mål och omelätt som ett annat - det jämnar ju ut sig i slutändan men blir krångligt att räkna på måttet.

I vilket fall, tycker att iden är bra. Nödvändig? Nej. Enkel? Ja. Vi har rätt mycket skit som inte är nödvändigt men bara gör det lättare för oss. Pastamått, eller Äggkokare tex, vad är det för fel på en liten kastrull? ;) Med ett sånt här mått blir det väldigt enkelt att se riktlinjerna och omvandla det i praktiken.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.