Silica gel
På två dagar så har två personer oberoende av varandra frågat vilken vecka jag är i. Detta har gjort att jag känner att jag verkligen måste ta tag i min svälda mage. Jag har dyspesi med brännande bröstben och sura uppstörningar osv. Nu har jag även fått en väldigt sväld mage som ser ut som en gravidmage och börjar alldeles under revbenen.
Nu undrar jag om det är någon som har provat Silica gel och om det hjälpte.
Jag skulle bli ledsen om folk frågade bara sådär, vilken månad/vecka man är i. Oförskämt är det om det inte är alldeles tydligt, sådär i 7-9 månaden. 
Folk kan faktiskt ha en liten mage (eller lite större som jag) och man frågar inte sånt hursomhelst.
För övrigt har jag ingen erfarenhet av Silica Gel, men jag använder Dimetikon vid behov och Inolaxol. Har IBS, och därmed ofta körningar i magen och uppblåsthet.

#1 Ja, lite tog det faktiskt. Men dom lät så glada, så glada att jag inte viste riktigt hur jag skulle bete mej men jag styrde undan det lite fint och började prata om annat.
Men jag förstår faktiskt att dom undrade för den har en perfekt form för en bebis eftersom den var så spänd och hög. Nu har den mjuknat och kommit ner lite, men…
#2 Känner igen mig med sådan mage. HAr inte testat det, men ge gärna betyg om du provar 

Hur har det gått? :)
Fungerade det eller hittade du någon annan lösning?
Vet du vad problemen beror på?
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

Jaja, men du har ju iaf provat :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Nu har jag inte läst, jag är inte för medicin eller tabletter men det finns en tablett som det finns en "jästcell" (fel ord, men kan inte komma på vad den heter) som lever på bland annat gasen som får magen att svälla upp och spännas ut. Läkare kan skriva ut i värsta fall.
Katarr är inte kul haft när jag stressade som mest under jobbet.
Silicol är kanonbra tycker jag när min mage krånglar. Det är bara ren kisel som binder ihop gaserna.
Man måste ta några ggr för att det skall hjälpa ordentligt. Så jag tycker du ska fortsätta med det Mitralis och ge inte upp. Har du råd så kosta på dig en större flaska
En liten är inte mycket..
(Såg just att detta inlägg var gammalt, så jag undrar hur det gått för dig med magen Mitralis?)