Kost iFokus

Kost

Etikettfikarummet
Läst 1606 ggr
Zabbio
0

OT - oljiga fläckar på kläder?

Off topic, men vet inte var jag ska fråga x)

Har ni något bra tips på att bli av med.. typ fettfläckar? På kläder?

Har flera (färgade) plagg som har nån slags fläckar som vägrar gå  bort i maskinen.. jag vet inte var de kommer ifrån heller. Men det ser ut som om det är vattenfläckar, typ, bara att de aldrig torkar. Så jag gissar på fett..

Några huskurer? Nån som vet var de kommer ifrån? Börjar misstänka maskinen, för jag ser dem då aldrig när jag lägger in i den, bara när jag hängt på tork och de är torra..

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Mitralis
1

Yes, galltvål och vanish är medel som ska fungera på den här typen av fläckar Glad

Zabbio
0

ok.. vanish har vi, utan resultat.. får prova galltvål.. var finns det? :)

Mitralis
0

Det brukar finnas i lite udda butiker, fast en gång så såg jag det på duka eller hemtex har jag för mej Obestämd

Zabbio
0

Ok, får kolla upp det :) Tack

[Mairah]
0

Jag brukar också använda yes direkt på fläckarna innan jag lägger in dem i maskinen

Zabbio
0

Tack för tips :)

Börjat undra om det är olja, ena tröjan är fläckigare nu än när jag lade in den.. :(

[Mairah]
0

Ja, oljefläckar kan vara trixiga att få bort Obestämd

piri-piri
0

Galltvål är helt suverän på fläckar, mkt bättre än vanish. Galltvål finns i många hälsokostbutiker både i flytande och i fast form.

Zabbio
0

Tack :)