Hur mycket tränar ni i veckan?
Vilken typ av träning och intensitet?
Tränar ni för träningen i sig (för nöjet) eller för resultat? Eller båda delarna?
inget typ…

Jag går morgon promenad ca 60 minuter dagligen, kör crosstrainer (45 -50 min) ca 4 gånger i veckan för att få upp flåset (Under tiden ser jag på TV) Rider ca 2 gånger i veckan och har nyss börjat med Yoga 1 pass i veckan, men känner mig som ett ufo. De ska vara bra för att jag har lite korta muskler i benen. Men… ufo.
Jag tror jag tränar för tränadets skull och för att må bättre i vardagen.

Spinning två gånger i veckan och rider dom andra dagara, lite efter väder. Jag tränar för att må bra och för att bli en bättre ryttare.
Vanligtvis tränar jag kendo två gånger i veckan (men förhoppningsvis blir det tre eller fyra när vi får träna med nybörjarna också) Och träningspassen är riktigt hårda, oftast.
Anledningen till att jag tränar är att jag tycker att kendo är så fruktansvärt skoj 

Jag kör med den bl.a den där vardagsmotionen ( gå i trappor osv… med undantag när jag har vänner med mig som ogillar trappklättring, eller när jag har ett virus i kroppen, eller när jag är på dåligt humör)
Och så kör jag "Orientalisk dans & Fettförbränning" /slappt översatt" minst 4 dagar i veckan, och planerar på att gå en termin i Orientalisk dans för nybörjare på Egyptiskt Kulturcentrum nästa år.
"vardagsmotionen" med mycket promenader gör jag för att jag tycker om att känna musklerna i min kropp arbeta, och för att jag vet att det är så bra för mig.
Dansen dels för den omtalade "fettförbränningen", den ökade pulsen, muskelträningen, men främst för att det är roligt att kunna röra kroppen på märkliga sätt.
Och jag har alltid gillar Orientalisk dans.

Jag är gympaledare och har 8 pass/vecka….tränar inget mera…tycker att det räcker/hinner inte mera.
Jag styrketränar tre gånger i veckan för att få en stark kropp. För att få upp flås, kondition och "dygnetruntförbränningen" stavgår eller powerwalkar jag tre gånger i veckan.

Jag styrketränar två gånger i veckan och cyklar istället för att ta buss/t-bana.
Men jag tar hellre hissen än går i trappor.
Jag tycker faktiskt att det känns rätt träligt att ta sig till gymmet, men som tur är har det blivit en vana. Jag både mår bättre och ser snyggare ut av träningen, så visst behövs den!
Att cykla är jättekul i alla fall!

Jag cyklar på motionscykel 1-2 gånger i veckan. Oftast 1 mil. Sedan utom den här vardagsmotionen så springer jag och har idrott i sklan på tisdagar.
Annars så är det väl mer bestämd träning på Måndagar 19.oo-2o.oo när jag dansar cheerleading (:
Jag är nöjd med helgen. Har tränat styrka, cyklat 1 mil samt varit ute och sprungit :D
Gympa en gång och springer 1-2 gånger i veckan. För allmänhälsan skull. Nu när jag tränat på ett tag vill jag även förbättra resultaten och bli både starkare och snabbare.

Tränar så lite som möjligt, tror faktiskt inte det är nyttigt i längden att tokträna intensivt under ett par, tre pass i veckan. Vår kropp är gjort för att användas hela tiden, men inte högintenssivt. Så det som idag kallas för vardagsmotion eftersträvar jag. Jag tar aldrig hissen, jag letar inte parkeringsplats nära ingången när jag handlar etc etc. Svamppromenader och andra "motionsformer" där man inte belastar sina muskler statiskt tror jag är av godo.
//Zac
Jag promenerar och cyklar minst 3 gånger i veckan.

#11 tokträna??? Om man ser till hur vi är skapta så är det för att röra på oss, jag tror inte man kan få vardagsmotion så att det täcker det behov av att röra oss som vi har.
Att spinna en timma två gånger i veckan motsvarar nog vad jag hade fått anstränga mig för att jag om jag levt i tidernas begynnelse.

#13 Precis som jag sade - vi är byggda för en aktiv livsstil, och vi klarar av att pressa oss över gränsen när det är fråga om livsfara. Att köra upp oss mot den gränsen ett par, tre gånger i veckan är inte, jag upprepar inte någon hållbar ersättning för avsaknad av vardagsmotion.
Jag förstår att det var ordet 'tokträna' som du reagerar mot - det är möjligen lite malplacerat, och tar något illa upp av det så är jag ledsen. Byt ut det mot intensivträna?
Att resonera som du gör är ungefär att säga att det räcker med ett JÄTTEMÅL en gång i veckan. Men det är bara för all del bara den fysiska biten, när samhällets krav kommer till blir det givetvis svårt att upprätthålla en aktiv livsstil - och då kompenserar många på precis det sätt du gör. Man gör givetvis som man vill. Det är dessutom min syn på det hela, baserat på vad jag anser är en biologiskt riktig livsstil - andra gör andra avväganden. Jag moraliserar inte.
//Zac

Tränar mellan 4-8 pass i veckan. Det blir mest spinning med rätt så hög intensitet. Sedan blir det gym, step och aerobics.
Jag mår bra av att träna, får jag inte träna blir jag rastlös och det sätter sig på humöret. Sedan är det också för att hålla mig sund och hälsosam.
Rider trekvart i veckan, gympalektion två ggr i veckan
Helena

gym 2 dar i veckan, spinning 2 dar i veckan, springning på band/annnan kondirion en dag i veckan…
men det varierar med.. ibland blir det mer äller mindre av nånting.. men i snitt 4-5 dagar i veckan…

Gym 1-2ggr i veckan
Springer till jobbet 1-2ggr i veckan (ca4km) annars tar jag cykeln
Rider ca 1ggr i veckan
Massa hundpromenader
Jag dansar varje dag.
Olika mycket däremot ^^ Men på dansskolan 75min en gång i veckan.
Nu kör jag med en kampsportsmetod för att gå ner i split o spagat :) nästan där.. hehe

1 1/2 gånger 2 = 3 timmar i veckan. Karate.
För att kunna ta nästa bälte och för att det är kul att slå ner folk ;) ;)

#20 "för att det är kul att slå ner folk ;) ;) "

#21 Oki… sanningen är den att jag är mycket bättre på Kata än vad jag är på Kumite *varning fackspråk*
Kumite = Fighting
Kata = Föreställt scenario av en strategisk utförd multifight utan träffyta 

- Har idrott i skolan 3 ggr i veckan, 1h 10min/gång
- Rider lektion varje torsdag, 1h
- Rider lördag/söndag, 1½h varje gång
- Går ut med hunden varje dag
Hästarna är allt för mig, jag rider för att det gör mig lycklig. Går ut med Ludde för att både han och jag behöver det. Skolan för att jag måste, om det inte är simning eller bordtennis för då är det för att det är så kul. Tränar jag något utöver det, ja det händer faktiskt ;), så är det för att det känns bra att göra det.
Jag tränar i stort sett varje dag. Min kropp mår riktigt dåligt om den inte får träna. Jag joggar varannan och powerwalkar varannan, gör ca 50-100 situps och om dagen och 10-20 armhävningar eller tränar med mina hantlar. Men jag kombinerar med andra övningar. På vintern åker jag längdskidor och satsar på tjejvasan nästa år.
Min kropp mår jättedåligt om den inte får träna och äta tre ordentliga mål mat om dagen. Brukar inte träna för att gå ner i vikt men just nu satsar jag faktiskt på att få bort lite "putmage" som kommit till efter 2 veckors sjukdom kombinerad med jul och nyårsgotta.
Det är mitt råd. Hoppas att du fick lite inspiration. Lycka till!
Gymmar 2-3 gånger i veckan, ca 1 timme. Försöker cykla på min motionscykel iaf 2ggr per vecka, minst 20 min per gång.
Jag joggar varje dag (har precis börjat igen efter ett halvårs uppehåll o spriner än så länge 5 km)
Vi har två hundar som jag går promenader med.
Jag cycklar till o från skolan (6 km/dag)
har två idrottslektioner i veckan i skolan.
Har under många år motionerat i olika former efter fotbollsspel under gymnasieåren.
F n blir det oftast 3 pass i veckan av konditionsträning. Varje pass är ca 60 effektiva minuter. Har alltid mått bra av det. Inga problem med vikt, mycket sällan förkylningar och får dessutom andra sociala kontakter än de på jobbet.
Det har alltid känts naturligt att byta mellan olika träningsformer över tid. Det ska ju kännas trevligt både under och efter. Annars finns nog risken att man lägger av.

:)

jag tränar inte så mycket. promenerar kanske mellan en halvtimme-en timme per dag. och har sjukgymnastik i bassäng 1-2 ggr i veckan. Cyklar ibland med hunden oxå. Det är väl allt jag gör. Sjukgymnastiken jag håller på med nu är för att stärka ryggen och magen. Samt få in en vana på att träna. Och att ha sjukgymnastik i bassäng är ju riktigt skoj, så jag har skött det riktigt duktigt. När jag är starkare vill jag börja simma och kanske träna på gym. rida skulle jag oxå vilja göra. Men utan benmuskler så blir det omöjligt, och sånna har jag inte nu ^^ Kondition måste jag oxå skaffa.
har haft en liten svacka nu, för jag fick rejält ont i ryggen för några veckor sen. så jag har inte kunnat göra så mycket. tråkigt.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

#29 det är ju mycket många kommer ju inte ens upp till hälften. Jag tycker du ska vara nöjd med dig själv och låta tiden visa vad du får kondition
det viktiga är att du orkar fortsätta och få rutin i ditt liv där rörelse ingår 

Oj, vad hurtiga alla är:)
Jag träna på gym tre dagar i veckan ca 1,5 timme, då nån kombination av vib, styrka och konditionsträning. Varierar mellan crosst. och löpband.
Jag skulle gärna tränat mer men hinner inte. Har försökt utöka med motionscykel hemma frammför tv:n … men det är lite tråkigt…
Jag tränar dels för att det får mig att må bätre både i kropen och huvudet dels för att försöka bli av med extra kilon jag samlade på mig under graviditeten. Jag har tränat sedan nyår nu (med vissa undantag för sjukt barn och så).

Springer varje dag innan frukost, rider två pass 45min i veckan, två gympalektioner i skolan, springer till bussen/t-banan, hjälper till på nybörjarlektioner i stallet (springer med), osv …
Jag går 7 km om dagen, ibland med stavar. Sen blir det lite styrketräning hemma i vardagsrummet 2-3 gånger i veckan. Ibland cyklar jag i skogen. Just nu blir det en hel del trädgårdsarbete också.
Minst 90 min varje dag.
Powerwalk 6 dagar av 7. 60 min minst.
Styrketräning enkelt pass i anknytning till powerwalken, bestående av situps, armhävningar, ben-träning o rygg=)
Jag tränar i stort sett varje dag. Antingen blir det tennisträning eller kanske en tur i spåret, eller lite fysträning inomhus.
Jag gör det inte för att gå ne ri vikt, utan jag vill utveklas i min tennis och bli så bra som jag bara kan bli! Är just nu 35a i Sverige och mitt mål är minst 20a inom detta år!

Jag tränar 5-6 ggr per vecka, har egen häst och rider honom varje dag. Brukar ta lång promenader några gånger i veckan också. (:

Stavgång 30 minuter 5 dgr/vecka + styrketräning 2ggr/vecka
tränar med hästen varje dag, sen har jag en hund, går minst 4 km om dagen och joggar på stället framför tv:n ca 1 timme
Tränar på gym 2-3 gånger i veckan, En del promenader o lite simmning! de beror på vad man är sugen på under veckan!
Jag tränar så gott som varje dag och då är det olika typer av "pass": step-up, aerobic, box, core, pilates, spinning, gymmet eller löpband. Ofta blir det någon promenad varje dag också.
Jag tränar för att jag mår bra av det. Skippar jag träning någon dag så mår jag dåligt, tappar energi och humöret sviktar.
Hej!
Prommenader ca 2 timmar varje dag, tack vare att vi har hund, annars så skulle det nog inte bli så mycket motionerande, tyvärr.

jag har vart ett ritkgit träningsfreak tills för 2år sen ungefär, då livet gjorde att man fick annat att prioritera m.m tyvärr… så kilona la sej och ökade för mkt….
så nu är det "hårdträning" igen för att komma i form igen sen blir det bara "underhållsträning" och må-bra-träning…
men nu tränas det med ca 60min promenad varav 30min snabb/normal takt och övriga 30min powerwalk, sen crosstrainern i ca 20-30min varannan dag, styrketräning 4dagar i veckan, pilates 3ggr i veckan, cykel 2ggr veckan, powerwalk/jogg 2-3ggr veckan och sen lite ridning vid sidan av samt trädgårdsarbete m.m…
vill ju "hitta" mej själv igen och må bra!

Rider sammanlagt minst 12 tim/vecka, varierande ridning. Lyfter lite skrot och kör lite step-up/aerobics då och då.
Uteslutande för att det är kul, elitträningen ligger på hyllan numer.

Trädgården, förenar nytta med nöje!
Hatar cancer och älskar vårlökar.
tränar bara de promenader jag går med Tatsja och städning inne
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Jag tränar varje dag,
Först går man ut en lång runda med husdjuret mitt, och sedan agillity tyyp
i 1 timme, ca sedan blir det gymnastik på studdsmattan och 100 sittups varjedag, sedan dansar jag i vårt rum varje dag, och är ute och springer , sedan rider jag

Jag tränar
ca 5 -7 pass/vecka.
Måndagar - Kickboxning
Tisdag - Spinning
Onsdag - Vila
Torsdag - Easyline + Spinning
Fredag - Easyline
Lördag - Easyline + Spinning
Söndag - Vila
cyklar till jobbet och till träningen. Tränar tre-fyra gånger i veckan. Blandar core, dans (body jam), body pump /styrketräning i grupp) och yoga, simmar ibland, promenerar. Jag rör på mig för att min kropp mår bra av det och att jag tycker att det är roligt. Jag blir pigg, leder och muskler mår bra av träningen och av att vara aktiv.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
För något år sedan tränade jag simning på tävlingsnivå:
Måndag - 60 minuters simträning i B-grupp
Tisdag - 75 minuters simträning i A-grupp
Onsdag - Ridning 60 minuter
Torsdag - Landträning med gym och jogg 80 minuter
Fredag - Vila
Lördag - Morgonträning 60 min + 75 minuter simträning i B-grupp
Söndag - Teknikträning 45 minuter
+ Lite extra ridning de dagar jag kände att jag hade tid över, blev främst på lov.
Nu för tiden ser mitt schema ut såhär:
Måndag - Snabbjobb med travarna, promenad 30 min
Tisdag - Promenad 40 min, motionssim 50 min
Onsdag - Skolidrott (vid lov - vila)
Torsdag - Styrka i ridning
Fredag - Simning, promenad 40 min
Lördag - Vila
Söndag - Vila
Plus eventuellt stalljobb mellan studierna
2-3 ggr/Vecka, styrketräning, hela kroppen på 40-50 min/pass.
Kör allt i superset eller mer (upp till 4 muskelgrupper samtidigt).
Liten eller ingen vila mellan seten.
Bara promenad med hund
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Väldigt olika! Men runt 3-5 gånger per vecka. Går på spinning, joggar, går på promenad, skridskor.
Gjorde det första bara för resultatet, nu blir det för båda två! :)
Tränar på gymmet Måndag- torsdag + söndag, 1 skolidrottstimma varje måndag, minst tre dagar i veckan åker jag längdskidor nu under vintern och på somrarna springer jag fem gånger i veckan ute. Så ungefär såhär:
Måndag: Skolgymnastik + 1 timmas konditionsträning
Tisdag: 1 timma styrketräning + 1 timma längdskidåkning á 1mil
Onsdag: 1 timma konditionspass, 30 min styrkepass
Torsdag: 1 timma styrketräning + 1 timma längdskidåkning á 1 mil
Fredag: Vila
Lördag: längdskidåkning á 1 mil
Söndag: Avslappnings och stretchpass på gymmet 1 timma
Under somrarna lägger jag in löpningen när jag känner för det, tycker det är så härligt att löpa så ibland gör jag det flera gånger per dag ^^
Jag tränar för jag tycker det är otroligt roligt och skönt, för att må bra och inte gå upp vikt och för att st'rka kroppen ytterligare.
Jag tränar 3 gånger i veckan (ibland 2 ggr) och brukar vara på gymet 1-1,5 timme. Jag åker bil till gymmet med min mamma eftersom att det tyvärr inte direkt går att ta sig dit med buss och är lite för långt för att cykla. Eller jag ska inte säga tyvärr, det är väldigt smidigt att gå med mamma faktiskt. Vi pushar varandra och eftersom att hon inte jobbar 8-16 mån-fre så kan vi åka på lite olika tider och olika dagar.
En gång i veckan så kör jag styrketräning och de andra två gångerna kör jag crosstrainer så länge jag orkar (40-45 min nu) och avslutar med något lite lättare t.ex cykel eller gåband. Brukar bränna 400-500 kalorier de passen, om man nu kan lita på maskinerna.
Jag tränar av flera anledningar:
- Bli av med rygg- och axelvärk (nästan helt borta efter 1,5 månads träning!)
- Bli starkare allmänt i kroppen (kan lyfta tyngre vikter nu än när jag började så det går frammåt i alla fall)
- Må bättre och bli piggare
- Gå ner ett par kilo och få en fastare kropp helt enkelt, kan nu se lite skillnad när jag ser mig i spegeln vilket känns jätte kul och motiverande!
Nämen titta, det här var en gamma tråd som jag skrivit i. Jag tränar fortfarande ca 3-4 gånger/vecka och cyklar. Jag tycker att det är roligt att träna och så är jag lite för överrörlig så jag behöver musklerna kring lederna. Den här veckan har jag tränat core (tisdag), yoga coh CXWORKS (torsdag en coreträning med vikt och gummiband), cirkelgym (fredag) och body pump (söndag). En bra träningsvecka!
3 gånger på gym (sjukgymnastik) sedan promenader, hemmaövningar dagligen.
Vilken typ av träning och intensitet?
Cirkelträning för rygg, mage, axlar, armar, ben. Mycket träningsredskap men även några balansövningar för stabilitet. Har jag ont blir träningen försiktig men mest så är det intensivt
Tränar ni för träningen i sig (för nöjet) eller för resultat? Eller båda delarna?
Tränar för nöjje då jag har gymkort också men övningarna är ju anpassade efter mina behov för mitt tillstånd. Kan alltså inte bara tränna för att bli mer trimmad utan även för att träna upp mina muskler i förebyggande/läkande syfte.
Har nu fått in vanan med gym och tränar inte jag minst 3 gånger i veckan så blir jag tokig.
Är hundvakt någon gång i veckan för att få suget att gå på raska långpromenader.
#57 Ja, mat är gott!!!
Styrketräning 3-6gånger i veckan. Det ligger väl oftast runt 4gånger i veckan.
Började med det för resultatens skull och gör det fortfarande för resultatens (utseendets) skull + att det är SÅ JÄVLA ROLIGT! Älskart :)
59, jo borde styrketräna mer men det finns annat som är mer roligt för mig - men skönt att styrketräna!
Jag styrketränar nu för tiden…
4 gånger i veckan och sedan försöker jag få in två joggingpass i veckan också, på minst 5 km. Har precis börjat med detta, så försöker få rutin på det just nu. Men än så länge älskar jag det :D
Gör det för att jag tycker det är snyggt med muskler, och jag vill må bättre, vilket jag gör när jag tränar… :)