Kost iFokus

Kost

Etiketttankartipsochid-er
Läst 2969 ggr
[Jessica_91]
2

Godisfritt februari

Och så är slutligen dagen (well, natten) kommen!

- 1:a till 29:e februari kör vi!
- Du bestämmer själv vad du vill ge upp och vad du vill fortsätta äta!
- Om du faller för frestelsen så behöver du inte hoppa av, bara att försöka igen!
- Du kan vara med oavsett vilken anledning du har, spelar ingen roll om du försöker bli av med ett beroende, gå ner i vikt eller helt enkelt vill äta lite bättre!
- Du kan så klart vara med utan att skriva något i tråden men jag vet att jag och en del andra gärna vill läsa om hur andra upplever abstinensen och vad man har för knep för att stilla suget.

[Jessica_91]
0

Själv ska jag sluta med godis, läsk, bakverk, glass och snacks (chips etc) av den enkla anledningen att jag har ett beroende och tycker det är frutkansvärt jobbigt efter bara ett par dagar utan sötsaker. Popcorn tillåter jag fortfarande mig själv av äta. Det känns okej eftersom jag aldrig har sug efter popcorn men ändå vill kuna käka det om jag går på bio t.ex. Chips ger mig inte heller en kick så som sötsaker gör men chips blir det lätt väldigt mycket av, speciellt om man har ett brinnande sötsug. Av samma anledning kommer jag avstå från drycker som O'boy, Pucko och min mumsiga citronlemonad.

Sist gång jag slutade så var jag helt utan i lite över en månad. När jag väl började igen så fick jag en chokladkaka av min mamma. Jag blev så himla förvånad eftersom det inte alls smakade samma längre. Det var mindre smak helt enkelt, smakade inte så mycket choklad som det brukade göra. Jag fick ingen kick alls utan kunde lätt lägga undan chokladkakan när jag tröttnat efter mindre än halva.

Första gången jag slutade helt så upplevde jag att jag blev mycket piggare och hade lättare för att gå upp på morgonen.
Jag är väldigt nyfiken på att se hur min kropp kommer reagera den här gången!

Peppe
1

jag ska försöka bli av med min sockerberoende. försökte i januari men misslyckades efter bara några dagar…men nu ska jag försöka igen.

Fick ett mail från matdagboken om tips på hur man håller sig till sin diet, och där var ett tips att planera vad man ska äta dagen efter. Vet man vad man ska äta så finns inte utrymme för improvisationer, och det är just där jag är svagast! när jag inte vet vad jag ska äta, då äter jag godis (eller gör negerbollar i brist på annat). det var så självklart men ändå hade jag inte tänkt på det innan.

så NU ska jag börja göra veckoplaneringar! igår satt jag och skrev en lista på alla maträtter jag äter, det blev 17 st, som jag sen sorterade under rubrikerna; Fisk, Fågel, Kött, Köttfärs samt Annat. inte så mycket kanske men det är det jag äter. så behöver jag inspiration så går jag bara till den listan. sen skriver jag upp vad jag ska äta hela veckan och planerar även att storhandla en gång / vecka. har hört det ska bli billigare så och det är ju positivt.

ett annat stort problem för mig är frukosten. jag gillar varken mackor, fil, yoghurt, flingor eller andra vanliga frukostsaker. hittar jag inget jag vill äta till frukost så tänker jag äta pannkakor. det är väl en godkänd frukost? förr brukade jag äta makaroner till frukost men då är väl pannkakor "normalare"?

nu hoppas jag verkligen att detta ska gå vägen! Skrattande

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Peppe
0

Dag 4 utan godis och det går faktiskt bra! Fullt fokus på nästa måltid hela tiden.

Dag 1 och 2 var inga problem, dag 3 var jobbig speciellt när jag hittade ett noblessepaket som inte var tomt… men jag klarade det! är trött på de där kilona nu. idag är det lugnt igen :)

Zabbio
0

Efter imorgon hoppar jag på tåget igen. Lär behöva  ställa om godissuget då igen…

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

[TheoA]
0

Jag ska prova hur länge jag klara mig om jag börjar på måndag..  :>

[Jessica_91]
0

#3 Härligt att det går så bra! Skrattande

#4 Jag käkade faktiskt kakor i fredags. Pojkvännen mamma fyllde år och då både mamman och systern hade fixat efterrätt så kände jag mig lite tvungen att äta. Inte för att det inte var gott men om det hade varit kalas i min egen familj eller hos någon vän för den delen så hade jag låtit bli.

Men men, onsdag och torsdag var jag sockerfri och har varit det nu lördag och söndag också så nu kör vi igen! Jag är sjukt sugen men samtidigt så irriterad på mig själv att jag inte vågade avstå i fredags så det blir inga mer snedsteg nu!

#5 Lycka till! Skrattande

Zabbio
0

#6 Kämpa på! :P

Nu börjat jag igen, inget mer snask denna månaden :)

[Jessica_91]
0

#7 Ja nu blir det verkligen inget mer, 1 gång kan jag leva med men inte 2, nu får det vara nog haha Skrattande Jag gör ju faktiskt det här för att må bättre, min hjärna verkar inte ha fattat det riktigt än bara.

Käkade ost med kex igår kväll, det kommer jag nog göra ett par gånger till under den här månaden. Nu är väl inte kex superbra heller men det är ju inte direkt Ballerinakex så det känns okej. Tänker ju inte lägga av med vitt bröd heller för den delen, även om jag försöker att inte äta mer än max 1-2 skivor/dag (ofta blir det inget bröd alls).

#2 Smart det där med att planera dina måltider så noga! Jag har försökt lite grann men när man bor hemma och inte själv handlar maten så blir det lite svårt att planera mer än några dagar åt gången.

Angående frukosten så är väl inte pannkakor jätte bra men bättre det än ingen frukost alls. Dock så kan sådan mat (pannkakor, pasta, vitt bröd etc) bidra till att man känner större sockersug sen under dagen.
Vad tycker du om gröt? T.ex havregrynsgröt? Eller ägg och bacon?
Långsamma kolhydrater + mycket fibrer (t.ex grovt bröd eller havregrynsgröt) och/eller fett + protein är bäst att äta till frukost vad jag förstått Glad I alla fall bättre än vitt bröd eller söta flingor.

[Jessica_91]
0

Snart 4 dygn utan sötsaker! Igår var det riktigt jobbigt men jag och pojkvännen härdade ut och käkade kiwi och passionsfrukt istället. Går ju inte att jämföra med en rejäl bit cheesecake (vem försöker jag lura, helst EN HEL cheesecake menar jag!) eller choklad som pojkvännen ville ha, men det fick duga med lite frukt.

Det här klarar jag.

Zabbio
0

#9 Bra tanke! Klart att du klarar det :)

Har hållt mig borta från sött. Eller faktum är att jag tar ett par tabletter läckerol ibland. Blev så märkligt sjuk igår, feberfrossa, halsont, ryggvärk, yrsel och illamående.. Skyller läkerolen på det ;)

Har rent lakrits-extrakt också, men det tänker jag inte heller räkna med.. köpte 16g och efter 1 vecka syns det inte ens att jag tagit ur paketen. Det är drygt! Köpte det mest för att jag blev nyfiken, tycker inte riktigt att det ska räknas till godis. Inget socker ju.

Igår åt jag ingenting alls, var sjk och hade ingen aptit. Drack en kopp kaffe.

Men idag blev det en stor sallad med ägg, massa bladgrönt, lite gurka, paprika och majonäs till frukost (vid 11-tiden, gick upp sent) :) Två riskakor med soja-ost som ett mellanmål. Inte så nyttigt men tänker äta upp låtsasosten som finns och 20gr riskaka är väl inte hela världen.

Nu ska jag nog äta ett ägg eller två som nytt mellanmål, och lägga en höna att kokas.. blir soppa ikväll bestämde jag mig plötsligt för :P

Men biskvierna i kylen har jag faktiskt inte rört..

Rajas
0

Jag är med från måndag för min sambo fyller år och jag kan ju inte låta bli då ;)

Mvh Millan

[Jessica_91]
0

#10 Åh lakritsextrakt, vart kan man hitta det? Hur smakar det om man jämför med lakritsgodis?

Några timmar till och sen har jag varit utan sötsaker i 7 dygn. Kvällarna är för jäkliga, lite sjukt ändå hur kasst man kan må bara för att man inte äter skräp. Får en tom, sugande känsla i bröstet och är väldigt medveten om min strupe på något vis, hjärnan bara skriker efter godis, glass och kakor. Och jag kan inte sluta tänka på det heller O_o

Nej fy vad skönt det ska bli att bli av med det här. Det är inte okej att må så här kasst utan skräp, då är något ganska fel haha!

Största motivationen just nu är att jag varit utan så länge att jag inte vill att de här dagarna ska vara i onödan. Det är ju faktiskt de här första dagarna som är värst. Hoppas att suget ska släppa inom en vecka.

Mitralis
0

Kom på att det här kanske inte var den bästa månaden för mej att dra igång med ett sådant här projekt. 1 kalas i veckan ser det ut att bli i runda slängar Skäms

Mitralis
1

Roligt att se att det rullar på så bra för er Glad

[NoOrdinaryGirl5]
2

Inte ätit något godis, bakverk, chips, popcorn, glass m.m. sedan 31 December nu !! :) Har inte varit sötsugen fören den senaste veckan och då har jag ätit vindruvor istället, vilket kanske inte heller är det bästa. Men jämfört med godis m.m. så är vindruvor relativt ofarligt ändå!! :)

Hoppas det går bra för alla andra!!

Zabbio
0

Går inget vidare här.. *suck* Funkade bra tills jag bestämde mig för att skippa det :P

Det är aldrig mycket.. en liten påse nöt-creme en dag, eller en kopp varm choklad (på havremjölk, sötad med honung och vanilj) idag tex. Sen verkar jag ha svårt att låta bli riskakorna. Iofs var de inte helt bannlysta, men jag ska ju inte äta så mycket av dem ändå..

[luneri]
0

Jag har klarat mig rätt bra, en dag åt jag popcorn pga stort sug, men de blev ganska hårda och inte så goda. sedan idag hjälpte jag min syster att baka små vetebullar. idag faktiskt. som hon och hennes kompisar skulle göra "små semlor" av. Jag kunde inte låta bli att äta några vetebillar. Jag är expert på bortförklaringar vid sådana här tillfällen och säger därför att det var väldigt lite socker i, smakade knappt sött. men goda var de.

Nu blir det att vara lite strängare mot sig själv för egen del. Problemet för mig är att om jag äter bara litegrann äter jag ännu mer. jag kan inte bara äta en liten bit. Därför är det bättre för mig att stå emot helt.

Jag tränar ganska mycket nu, samtidigt som jag försöker hålla mig borta från sötsaker, men upplever också att jag känner mig lite piggare på morgonen och vaknar tidigare.

FrökenFrisk
0

DILEMMA

Jag kör ju godis-fri nu med start den 3 januari. Idag, på Alla Hjärtans Dag, så vinner jag 0,5kg godis från våran lokal ICA butik.

Hur ska jag göra?

1. Hämta ut godiset och äta upp det?
  2. Avstå från att hämta ut det för att slippa frestelsen?
  3. Ge bort godiset till någon annan?
  4. Något annat förslag?

Snacka om I-lands problem! Glad Så hur skulle Du ha gjort?

═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════
FrökenFrisk 

[Jessica_91]
0

#18 Om jag inte skulle kunna stå emot frestelsen så hade jag gett bort godiset. Annars så hade tagit hem det och sparat till senare.

Mitralis
0

Hämta ut det och sedan så kan du fundera vidare på hur du ska göra Glad.
Om det är lösviktsgodis så kan du u ta godisar med papper på så känns det som att man kan spara dom nästan hur länge som helst utan att det blir gammalt.

[luneri]
0

Om du tycker det är viktigt att hålla fast vid den godisfria tiden tycker jag du ska stå emot.

Om du vill äta det, så kan du alltid spara det tills godisfria perioden är slut.

Eller om du ger bort det till någon som skulle uppaskatta det. Det blir en rolig överraskning för den personen och att ge bort är alltid väldigt givande tycker jagGlad

Det är väldigt lång tid du lyckats hålla dig borta från godis!Glad

Peppe
0

okej det gick åt skogen… har istället ätit mer godis och kakor än jag brukar bara för att jag hela tiden tänker på att jag inte borde Rynkar på näsan

Mitralis
0

#22 Det är ett vanligt fenomen. Man vill ha det man inte får.

Det är därför som jag säger att jag får äta godis, men jag väljer att inte göra det Glad

FrökenFrisk
0

Hämtade ut godiset och åt godiset. Jaja, man lever ju här och nu!

Så nu börjar jag om igen! Glad

FrökenFrisk 

[Jessica_91]
0

12 dagar utan idag, wiiie ^^! Det var nog lite positivt att jag avbröt där den 3:e för nu är jag så jäkla beslutsam, jag ska klara det här! Och ju längre tid det går desto mer känns det som jag ger upp om jag börjar igen.

Pojkvännen gav dock upp igår, han bytte bort den godisfria perioden mot att köpa gymkort och träna 2 ggr/vecka i 2 månader haha. Han hade helt enkelt inte lika stor motivation som jag har och det är ju förståeligt. Han ser nämligen inte sitt sockerberoende som ett problem. Men men jag kör på!

Ännu mer motiverad har jag blivit då jag för några dagar sedan upptäckte att jag kan SE lite resultat av träningen! Skrattande

[luneri]
0

#22 Det är aldrig försent att börja om:)

#25 Man brukar lära sig av sina misstag och motgångarGlad Bättre att se det positivt istället precis som du gör.

Vad roligt att resultat syns av träningen! Jag har själv börjat träna mer regelbundet precis. Jag tycker att det är lättare att hålla sig till nyttigare mat om man tränar. När jag har tränat så triggar det mig att fortsätta i bra mat och stå emot frestelser.

Vad är det du tränar?

[Jessica_91]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#26 Ja precis Glad Går så lätt åt helskotta om man fokuserar mycket på att man inte FÅR. När jag känner mig extra sugen så påminner jag mig bara om varför jag gör det här. Jag gör det för att må bra, inte för att straffa mig själv. Mitt framtida jag kommer tacka mig även om jag mår skit nu hahaTyst

Jag håller med dig, mycket lättare och roligare att äta nyttigt! 
Jag tränar på gym, crosstrainern + cykel/gåband t.ex de dagar jag tränar kondis och vill förbränna och så styrketräning de andra dagarna. De fösta veckorna så har jag bara kört styrka varje gång för att få fart på kroppen lite och bara av det så har jag gått ner nästan ett kilo. För två veckor sedan så började jag köra kondis också. 2 ggr kondis och 1 gång styrka varje vecka. Skulle egentligen kört så varannan vecka och varannan vecka tvärt om, 2 ggr styrka och 1 gång kondis. 

Men otålig som man är så vill jag nu köra kondis 2 ggr/vecka. Känner att jag vill lägga mer fokus på att förbränna nu och köra mer styrketräning om ett par månader. Och det verkar ha gett resultat som sagt hihi.

Det är för övrigt mina kärlekshandag som börjat försvinna ^^. De har aldrig varit särskilt stora men jag har stört mig på dem eftersom att det under dem "går in" på mig, innan det går ut igen vid höfterna. Jag tycker om kurvor men jag vill ha så jämna kurvor som möjligt, vilket är största anledningen till träningen rent estetiskt. Bifogar en bild jag tog nyss, lättast att se med egna ögon vad jag menar tror jag haha. Bilden till höger är så som jag ser ut nu och bilden till vänster har jag photoshopat, är ungefär hur jag såg ut för några veckor sedan. Det är inte jätte mycket som har försvunnit men effekten blir ändå stor i mina ögon eftersom att det plötligt inte är lika ojämnt. Och förhoppningsvis kommer jag kunna ha tighta byxor utan att behöva ha en lång kofta för att täcka över kärlekshandtagen som sticker ut över byxkanten Tungan ute

Jösses vad jag babblar idag Oskyldig

Vad tränar du för något? Glad

[NoOrdinaryGirl5]
2

Tkr det är irriterande när folk frågar om man vill ha godis xD Brukar ofta tänka;

Vill jag ha godis? Klart jag vill de, men borde jag äta godis? Nepp xD funkar för mig :P

[Jessica_91]
0

14 dygn idag hurra ^^. Det är lite lättare på kvällarna men idag så har jag ett sjukt stakt sug. Kan vara för att det blev några öl för mycket igår på rock quizen *host host*. Har käkat bakis sushi i alla fall för att unna mig något extra gott idag hehe.

Under en svag stund så tänkte jag att jag kunde ju faktiskt käka godis baaaara idag och sen vara utan resten av februari, då skulle jag ju fortfarande ha varit väldigt duktig.
Men så kom jag på att om jag nu käkar godis igen så hamnar jag på ruta ett igen. Jag kommer äta sötsaker senare men om jag börjar innan kroppen har vant av sig ordentligt så kommer jag fortfarande ha problemet med starkt sug nästan varje dag.

Såg förresten det här receptet idag: http://rawfoodbyerica.se/2012/02/14/raw-chaicheesecake/ Är sugen på att testa, precis som att jag är sugen på att testa andra efterrätter som inte innehåller socker. Men det känns som att det med störst sannolikhet bara kommer smaka konstigt så jag vågar inte riktigt. Vilket är väldigt dumt eftersom att jag tycker om det mesta och egentligen borde pröva ><.

[luneri]
0

#27 Vad roligt att du märker skillnad redan!

Jag försöker träna mer kondition i veckan också och lite styrka. Jag har också fokus på att förbränna fett just nu.

Jag kör mest pass just nu, jag varierar lite med de utbud som finns på gymmet. så det blir zumba, Functional toning heter det passet där, (styrka och kondition), MRL, men jag tränar också pilates och yoga som omväxling. de är lugnare, men kan vara skönt som omväxling. Yogan tycker jag är speciellt bra eftersom jag gillar att sträcka ut kroppen.

Jag planerar att boka en tid med en av instruktörerna på gymmet så att jag får en genomgång av maskinerna, men det har inte blivit av ännu.

[Jessica_91]
0

#30 Låter riktigt kul faktiskt! Skulle själv vilja köra lite pass. Zumba tycker jag verkar jätte kul och har länge viljat testa yoga. Vilket sorts pass tycker du bäst om?

18 dygn utan sötsaker idag! Är fortfarande ganska jobbigt av och till. Fast det var väl inte helt oväntat, om jag inte hade haft problem med suget så hade jag ju inte behövt sluta så här ^^.
Jag kommer för övrigt fortsätta vara sötsaksfri även efter februari. Suget brukar väl släppa efter 3-4 veckor någon gång och efter det så vill jag ju fortsätta vara utan ett tag till för att verkligen ställa om kroppen och knoppen. Så i början av april är tanken att jag ska få käka sötsaker igen men max 1-2 ggr i veckan och absolut inte mer än så, hur skyldig jag än känner mig att äta tårta etc av sociala skäl.

Bara jag som lagt märke till hur mycket godis/läsk/snacks reklam det går på tv förresten?

Fyyyy vad sugen jag är nuRynkar på näsan Man kanske skulle ta och göra någon sockerfri kaka och testa.. Någon som testat något sånt recept och faktiskt tyckt det var gott?

Om jag hade haft en kladdkake med vispgrädde här nu så hade jag kunnat trycka i mig den helt själv, utan tvekan. Någon som vet/har en teori om varför just kvällarna blir så jobbiga?

[luneri]
0

Hmm, det är svårt att säga, men jag skulle nästan säga yoga. Det känns så bra efteråt:) sedan gillar jag zumba, men det beror på vilken instruktör det är som har passet.

Jag tycker du ska testa om du har möjlighetGlad

Jag är också sugen! i några dagar har jag vart det och det är jättejobbigt! Jag har hållit mig ifrån sötsakerna som tur är. istället har jag lyxat till det med banansmoothie, och jordnötssmör. jag kan äta jordnötssmör direkt ut burken (fast inte så mycket då alltsåTungan ute) jordnötssmör ska ju tydligen vara bra om det är utan socker.

ingen aning. är du van att äta på kvällen så kanske det är därför?

Ja visst är det mycket reklam på onyttigheter! Nu när man inte äter sådant så inser jag hur mycket godis och sötsaker det är i hela mataffären. det är verkligen jättemycket!

Jag gjorde en "nyttig" kakdeg för nån vecka sedan. eller cookie dough eftersom receptet var från en amerikansk tjej. Den blev jättegodGlad Okej, det är inga vanliga kakingredienser men det fungerade bra ändå. för att göra den söt är det dadlar i.

http://chocolatecoveredkatie.com/2011/09/27/new-recipe-sugar-free-cookie-dough-dip/

Jag fick göra lite som jag tyckte, med måtten eftersom jag inte kan översätta amerikanska mått.

[Tassy]
0

Hopps har glömt att skriva, men jag hakade också på godisfritt. Glad

Slarvade bara förra helgen med resegodis, men blev mest äcklad och prackade på resesällskapet det mesta haha Oskyldig Nu har jag också "turen" att vara sjuk i flunsan så jag har typ ingen aptit alls, i synnerhet inte på godis! Tungan ute

[Jessica_91]
0

#32 Haha jag kan också äta jordnötssmör sådär! Skrattande Bara ta en matsked med jordnötssmör som man kan sitta och mumsa på en liten stund.

Hm det kan ligga något i det, oftast så blir det ju myskvällar med godis eller något hembakat. Kanske har något med blodsockret att göra också.

Jag får nog ta och testa de där kakorna du länkade receptet till, börjar bli lite desperat haha. Dock är jag väldigt fast besluten att klara det här. Har varit utan så länge nu. Ska köra på tills suget försvinner helt och sen lite till.

#33 Kul att höra att det gått så bra för dig! Skrattande Haha tur i oturen där Flört

[luneri]
0

#33 Åh, krya på  dig! Men skönt ändå att sockersuget försvann.

#34 visst är det gott! jag tycker det stillar sötbegäret lite också eftersom det är så fett.

Förresten, jag skivade banan och åt det tillsammans med jordnötssmör blandat med medelvarm mjölk (för att jordnötssmöret ska blanda sig lättare med mjölken så att det inte ska bli så tjock konsistens) och hacka mörk choklad att ha på. Jättegott! Om man inte har så mycket mörk choklad så blir det inte så onyttigt heller som andra efterätter.

Det brukar vara så för mig också. Om jag har vanan att äta något gott nån speciell tid eller dag så blir jag sugen på det om jag inte äter det.

Ja gör det!Glad

Mitt sockersug är ganska jobbig just nu, men jag tror det beror på att jag inte får äta något sådant. När jag har förbud vill jag verkligen äta det jag inte får.

Men nu är det bara några dagar kvar på februari!Glad

[Jessica_91]
0

Sådär, hur har det gått/hur går det för alla? Skrattande Har ni kastat er över godiset nu när februari är över eller kommer ni käka sötsaker i helgen? Eller kommer ni fortsätta hålla upp?

På lördag så har jag varit mer eller mindre utan sötsaker i 4 veckor. Har under den här tiden druckit 1 kopp chailatte (inte så mycket socker i om man ska lita på innehållsförteckningen), 4 klunkar cola (pga törst, läsk har aldrig varit min grej) och två förpackningar lakrits Läkerol.

Eftersom att jag fortfarande känner ett sug, även fast det blivit bättre, så vill jag fortsätta. Har inte någon plan direkt på när jag ska börja igen utan tänker bara köra på tills jag känner mig nöjd tror jag. Men visst är det lite jobbigt att veta att det ligger en stor glasstårta i frysen som skriker efter mig.. Flört

Det hände för övrigt en jätte skum grej i förrgår. Jag kokade en majskolv, saltade vattnet, saltade själva majsen när den var klar och lade på en klick smör. Precis som vanligt. Men när jag väl skulle äta den så tyckte jag att det smakade otroligt sött! Söt majs är god, absolut, men det var liksom för sött. Så sött att jag sprang ut i köket och kollade om det faktiskt var salt jag hade hällt i och att inte någon bytt ut saltet mot socker! Men så var inte fallet.
Det var den sista majskolven i förpackningen och jag vet att jag har käkat den andra utan problem. Har aldrig upplevt att majs smakar så sött och jag funderar nu så klart på om det är mitt ovanligt sockerfria leverne som gjort mig mer känslig eller om jag bara hade otur.

Får ta och testa en ny majskolv i helgen och se tror jag bestämt. Glad

[luneri]
0

Det har gått relativt bra. Den andra hälften av månaden var svårare då jag fick mycket sötsug och jag visste att jag inte fick äta något.

Jag har under månaden ätit några vetebullar (hembakta) väldigt lite krossad mörk choklad och sista dagen i februari så kunde jag inte hålla mig. Det var främmande här hemma med en hembakt italiensk ostkaka samt att jag åt någon spansk typ av godis/choklad.

Utöver det är jag nöjd med min insats ändå och jag lyckades rubba sötsuget.

Visst är majs sött! jag åt också en majskolv under februari och reaggerade på att den var väldigt söt. Jag brukar vanligtvis bara äta en halv banan åt gången men i slutet av månaden åt jag en hel och då kände jag hurpass söt en banan är! vad ska man med godis när det finns naturlig och mer hälsosam sötmaGlad (det försöker jag intala mig iafTungan ute)

Jag har dock blivit förkyld och känner mig nedstämd. Jag sitter bara hemma just nu är uttråkad. Då blir jag sötsugen och jag har ätit några hårda karameller idag. Jag hade dessutom sett framemot ett träningspass i helgen, men det är bara att glömma.