Kost iFokus

Kost

Etiketttankartipsochid-er
Läst 1928 ggr
Mitralis
0

Rensa kyl/frys och skafferi

På TV och i många tidningar så får man rådet att rensa ut all mat som är dålig för sin person. 

Har du rensat ut skåpen någon gång?

Mitralis
0

Jag har själv aldrig kommit så långt att jag har slängt någonting för att det är på Fy-listan i någon tidning.

[Mairah]
1

Nej, det har jag heller aldrig gjort. Jag känner först efter själv vad som är dåligt för min kropp. Inte för att det står i någon tidning..

Zabbio
2

Jep. det har jag :P

Fast vill man inte slänga kan man ju istälet låta bli att köpa nytt ;)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

[Mairah]
0

# Så sant! Flört Så har jag nog också tänkt emellanåt.

DesK
0

Jag rensar kyl och frys då och då, men bara från sånt som blivit bortglömt, inte därför att det står på nätet, eller sägs på TV eller står i nån tidning att man inte ska äta just det.

/Désirée

Exoticas
0

Här rensar vi 1-2 ggn i måndaden, rensar gör rent. Precis som DesK skriver i #5 så är det inte för att media säger att det inte skall ätas utan för att få plats med allt och kasta den skit som ändå inte används eller det där datum passerat =)

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

[sakring]
0

Som Desk säger. Rensar för att det blivit bortglömt inte  för att det står i någon tidning.

Elshira
0

Skulle då aldrig kasta mat mer än något som råkat bli gammalt eller om det skulle påvisas vara farligt (glas i kycklingen t.ex…).

Är det något jag inte vill använda mer brukar jag försöka göra slut på det så att det inte blir gammalt, och sedan inte köpa nytt.

Hakuna matata!

[Mairah]
0

Jovisst, självklart rensar jag också  kylen om varorna blivit gamla såklart. Men som sagt inte för att det står så i någon tidning