Ät choklad och gå ner i vikt
"8 februari 2012: Forskare på Köpenhamns universitet försöker utveckla en choklad som ökar förbränningen.
Det handlar om en mörk choklad som innehåller chili och linfröfibrer. Den senare ingrediensen är på grund av den binder fett och mättar bra.
- Det kunde vara intressant om helt vanliga människor kunde ha chokladen som ett inslag i kosten och på det sättet åt mindre, säger professor Arne Astrup, avdelningschef på avdelningen för näring, SCIENCE, på biovetenskapliga instutionen, till Videnskab.dk."
Källa:http://iform.se/blogg/nyhetsbloggen/at-choklad-och-ga-ner-i-vikt?utm_source=nyhedsbrev&utm_medium=daily_2012_2_14_1131820
Det här ser jag fram emot 

Vad spännande! Väntar jag med 
Låter för bra för att vara sant
Fiber mättar inte i längden direkt (bara precis som all annan mat i magen), vi får ingen energi från fiber (efter som vi inte kan smälta det). När energinivån tryter skriker magen efter mat!
Jag tror i.af det är lika bra att äta vanlig mörk choklad med chilli (choklad innehåller ju fet). Vill man ha choklad som är med lite mer fett och fiber kan man köpa mörk choklad med mandel! Jättemumsigt med 90% choklad med hela mandlar i!
Hakuna matata!
3# Var finns 90% med mandel i? Jag kan numera bara äta 90%ig choklad men hade varit trevligt med andra smaker ;)