Kost iFokus

Kost

Etikettfikarummet
Läst 3048 ggr
Toltaren
4

Tips på att gå ner i vikt snabbt!

Hejsan hoppsan allihopa!

Jag tänkte ge er tips på hur man går ner mycket i vikt snabbt! Gör som jag - en käkoperation! Jag får inte tugga på 4 veckor (varav 2,5 har gått). Första veckan drack jag endast soppa = magsäcken krympte MYCKET. Man får inte heller röra på sig för mycket = perfekt för den late. Nu får jag endast äta mat med moskonsistens…

Nu har jag också försökt hålla nere på socker och fett, men har ändå vanlig grädde till exempel när jag gör äggröra, men dricker vatten istället för saft. Detta har resulterat i att jag gått ner 5 kg på 2,5 veckor.

Bieffekterna är dock surhet, matsug, godissug, trötthet, irritationer, orkeslöshet, obehagskänslor och för att inte tala om svullnad efter operationen samt smärta… Men kan du stå ut med detta är det en utmärkt diet! Flört

(Jag hoppas verkligen alla förstår att detta är ett skämt och inte frivilligt gör en operation bara för detta… Dock är jag väldigt nöjd med min viktnedgång, men då kan tilläggas att jag väger 90+ och är 18 år…)

[Mairah]
1

Jodå, jag förstod ditt  "skämt" Glad Kan tänka mig att en sådan operation kan ta på krafterna eftersom du inte kunnat käka riktig mat och få i dig tillräckligt med näring.

Visst kan det vara bra att förlora vikt om man så behöver, men svält är väl kanske inte att rekomendera- konsten är ju att äta rätt så man behåller vikten ändå, utan att gå upp.

Mitralis
0

Stackare. Låter inte så skojigt det där. Själv så var jag jättenöjd när jag skulle operera bort mina halsmandlar när jag var ca 24 år. Tänkte att nu kommer jag att gå ner i vikt eftersom jag inte kommer att kunna äta. Tog ca tre dagar så var allt som vanligt för mej igen och inte gick jag ner i vikt heller.

Försök att få i dej lite mera näring och hör med vårdcentralen om de tror att du bör kompletera med något kosttillskott under en kortare tid så att du inte blir så trött.

Om du har en (stav)mixer så kanske du kan mixa livmedlen var för sig och få i dej mer näring på så sätt. Det går ju förvisso att mixa alltihopa tillsammans också, men det ser kanske inte så smakligt ut.

Fortsätt att utesluta socker för det är ingenting som man behöver näringsmässigt och om du har otur så blir du mätt på det så att du inte orkar äta näringsrik mat.

Lycka till och jag hoppas att du håller oss informerade Glad