Kost iFokus

Kost

Etiketttankartipsochid-er
Läst 1853 ggr
stillness
0

Alkohol och dess effekter

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Väldigt bra information om alkohol och dess skadliga effekter.

Mitralis
1

Måttlig konsumtion av alkohol kan ha vissa gynsamma effekter för individen. Överkonsumtion av alkohol kan ha förödande effekter för individen och personer i omgivningen.

[Mairah]
1

Instämmer med Mitralis. Allt vi äter och dricker kan överkonsumeras och blir då farligt, t o m vanligt vatten i för stora mängder.

Ett glas rödvin om dagen är bra för blodet och gynnar hjärtat, har man ju hört t ex.

Det mesta ska väl användas med måtta antar jag. Oavsett. Tror inte man ska bli "hysterisk" åt något håll.

[sakring]
0

I egenskap av att ha varit nykterist så anser jag, vill man ta ett glas vin till en god middag så får man göra det. Vill man ha en öl istället så tar man det. Vill man ha en avec till kaffet så tar man det.

Vi har ikväll haft gäster och ätit en god middag. Vi bjöd på en välkomstdrink och sedan vitt vin till fisken och en avec till kaffet. Alla kände sig nöjda och glada.

Namiko
0

#2 Det är dock så typiskt att ett glas rödvin om dagen är bra för män, men för kvinnor har alkoholen tillräckligt negativa egenskaper så det går jämnt ut. Men man kan ju alltid satsa på alkoholfritt vin om man vill ha ut något bra av det.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[sakring]
0

Ett glas rödvin per dag tror jag inte är speciellt bra men däremot så tror jag inte att det är farligt att ta ett gals vin till maten när det är helg.

[Mairah]
0

Skulle kännas konstigt att dricka ett glas rödvin varje dag, bara för "nyttighetens" skull s a s Flört

Jag tycker också att det är godast med ett glas rödtjut till extra god mat på helgerna. Fast nuförtiden är jag också snudd på nykterist. Blir mer och mer sällan jag tar något. Det går lika bra ändå Glad

stillness
1

det där med att alkohol är nyttigt tror jag är mer vinklat.

man kan  ta sig en fin promenad på 15- 30 min ,

jag tror det är mer hälsosamt.

Få fart på blodet i kroppen så att hjärtat får jobba naturligt.

Maria
2

Jag tror det är ganska farligt att "gå ut med" att det är nyttigt att dricka rödvin dagligen t.ex

Den informationen går fram till "fel människor" tror jag. De som har problem med alkohol tar åt sig och dricker varje dag för att de har hört att det är bra och då spelar det ingen roll om det är ett glas eller 3-4 glas.

Man lurar sig lätt själv.

De som dricker sällan är ändå inte i farozonen.

/Maria