Kost iFokus

Kost

Etikettkostvidsärskildabehov
Läst 1159 ggr
nuvanderdet
0

Till en kompis

Hejsan kanske helt fel och skriva/fråga här. Men nu kör jag, har under 4års period haft anorexi blivit bättre nu men går väldigt lätt ned i vikt.

Det är så att jag ska till min kompis land i morgon (torsdag) tills Lördag.

Vi rör oss ganska mycket och jag ska äta men ibland kan det hända att det blir lite mindre när jag ska ta eget ansvar. Så jag undrar tycker ni jag ska gå förbi apoteket och köpa 4st eller fler Fortimel Jucy (närings-dryck) 300kcal.

För att vara på den säkra sidan eftersom det är stressigt i skolan just nu så tänkte jag så det inte blir ännu ett bakslag, eller vad tror ni?

KRAM!

Zabbio
0

Det beror ju på om du kommer ta dem när du verkligen inte klarar någon riktig mat, eller om du kommer tänka ''jag tar dem istället så slipper jag..".. det är bara du själv som kan veta :) Om du känner dig tillräckligt väl.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Mitralis
0

Min tanke är att du och din kompis ska gå till affären tillsammans och köpa någonting som ni båda tycker är fenomenalt gott att äta. Då är chansen större att åtminstonde någon av er kommer att ta intiativ till äta riktig mat eftersom det är så gott. Gör det till en trevlig och rolig grej som ni planerar och sätter av tid till så kommer det säkert att bli lyckat.
Annars så kan du ju kanske ha någon flaska med näringsdryck på lut, om det skulle barka helt åt skogen. 
Tacos, grillat av olika slag exempelvis kycklingspett, lax, fläskfile. Tittar man på rätt ställen så finns det ofta till väldigt bra pris. Fläskfiléerna som vi brukar köpa kostar ofta inte mer än ca 30kr för ungefär 500g som lätt räcker till två tjejer. Ica har fyra bitar lax för 59kr har jag för mej, det är också bra pris. Se även till att ha god frukost så att ni får en bra start på morgonen för att klara resten av dagens äventyr. Ägg i alla dess former på hårt eller mjukt bröd, fil och youghurt är några förslag på frukostar.

Hoppas att ni får trevligt/roligt och att ni gör maten till en del av upplevelsen Glad

Chestnut
0

Nu har du säkert redan åkt, men jag skulle utan tvekan tagit med mig några näringsdrycker "ifall att"! Det bästa är ju om du fixar vanlig mat men dumt att chansa.

Med vänliga hälsningar
Chess

nuvanderdet
2

Jag tog med nd det gick jätte bra, vi hade för roligt för att ens anorexin skulle få ångest och räkna alla kcal. Så det gick super bra! :)

Tack för all hjälp!

Mitralis
0

Härligt att höra att det går bra Glad

nuvanderdet
0

Tack så jätte mycket!! :)

Det går frammåt ni får gärna kolla: www.tackajatilllivet.blogg.se