Viktigt med rätt inställning
Så här på sensommaren så kanske man upptäcker att man har slarvat med både mat och sömn under sommarnes ljusa tider. (trots regn och väta) Kanske får en del panik och börjar banta och ska börja träna bort överflödet som satt sig lite extra efter sommarens matvanor man haft.
Först ska man (enligt veckotidningarna) banta till sommaren för att komma i bikinin. Sedan ska man banta efter sommaren, eftersom man kanske följt alla smaskiga grillrecept och andra godsaksrecept under sommaren. På ena sidan är det bantingrecept, och på nästa uppslag är det recept på god mat och bakelser.
Man blir lite full i skratt åt det här. Konsten är väl kanske att inte få panik och slänga sig in i några hysteriska bantingskurer som går fort, utan att allt faller oftast på plats och kilona lossnar, när saker och ting blir "som vanligt" på höstens rand igen.
Eller blir det inte det? Vad säger ni?
Man kan ju få hjälpa det att falla på plats, men som alltid är det ju långsiktiga förändringar som ger långsiktiga resultat :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Den däringa veckotidningsbantningen tror jag inte ett dugg på! Det är nog som ni säger den långsiktiga planeringen och det långsiktiga goda kosthållet som får oss att banta eller hålla vikten. De där veckotidningskurerna leder nog allt som oftast till jojobantning. Visst är den rätta inställningen en mycket god pusselbit i detta! 
/Désirée
Intämmer. Tur att man inte veckotidningsbantar.. ha ha 
Läser inga veckotidningar. Prenumerar på Privata affärer samt Kattliv.
Kunde inte låta bli att sno denna från Humorsajten:
Är det någon som klagar på att ni börjar bli runda om magen lagom till jul? Berätta då vänligt men bestämt att du lider av både alzheimers och bulimi…
Äter som f*n men glömmer att spy!
hehe
Jag fick en jacka igår, den verkade ett nummer för lite (testade den bara snabbt utan att knäppa, var ett loppisfynd) så jag tänkte ''Nästa mål är att den ska sitta bekvämt även när den är knäppt'' :D
Nu i morse testade jag den mer ordentligt och den sitter helt perfekt.. så var det med det målet
Fast den trollar bort många kilon..
Jamen va bra att den passade så snabbt 
hehe, jo det var det väl :P