Kost iFokus

Kost

Etikettkostvidsärskildabehov
Läst 1177 ggr
[godisälskarn]
2012-10-05 19:46
0

Behöver hjälp

Jag är en tjej som går första året bygg och anläggning, jag skulle behöva bygga upp muskler. Men jag vet inte hur jag ska träna osv. Jag vill förbränna fett och bygga muskler.

Jag är 1.67-1.68 lång och väger 52kg. Hur ska jag äta och träna för att förbränna fett och bygga muskler? Kan tillägga att min rygg är böjd högst upp så jag har lite problem med ryggvärk. Kan man träna så att ryggen blir rakare också?

Tack på förhand :)

Mooniq
2012-10-05 19:49
0

Ta kontakt med ett gym, på många ställen kan man få personlig tränare, eller så ringer du en sjukgymnast som kan ge dig många bra råd angående hemmaträning , sjukgymnast kanske är det bästa om du har problem med ryggen.

Skrattande

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[godisälskarn]
2012-10-05 19:52
0

Okej. tack så mycket för ditt svar! Ska kolla upp det :)

Lill-Kisse
2012-10-06 20:47
2

Bygg muskler på gym. Där kan du använda tyngder och maskiner för träning av precis de muskelgrupper du vill koncentrera dig på. Det är väldigt effektivt. Ofta får man råd med träningen där, när man berättar vad man vill åstadkomma.

Kom ihåg att äta ordentligt. Det behövs proteinrik mat för att bygga muskler. Husmanskost och medelhavskost funkar bra och ger stor variation på måltiderna, så att du får i dig vitaminer också.