Kost iFokus

Kost

Etikettandraaspekterpåhälsa
Läst 2471 ggr
[WX5]
0

Hur går det för er?

Är ni nöjda med era måltider och vad ni äter? Något ni skulle ändra på?

Maria
0

Nope. Jag är jättenöjd med min mathållning faktiskt.{#emotions_dlg.smile}

/Maria

[WX5]
0

Vad kul. 

Själv har jag helt fel vanor men jag försöker att ändra på mig men som jag skrev förut så tar munnen över mitt tänkande ibland. {#emotions_dlg.tongue_out}

Karmatarerskanise
0

Jag är nöjd.

[WX5]
0

Nice. {#emotions_dlg.laughing}

[Maine]
0

Jodå, jag har varit utan ris, pasta och potatis i 13 dagar. Ska synda idag, då jag nu frostar av frysen och hittade min favorit, pasta fyra ostar tillagat av Findus. Är så snål att jag inte vill kasta den, så jag tar den till kvällsmat. {#emotions_dlg.wink}

För övrigt går det bra, jag har gått ner lite, och har tänkt fortsätta med det. Men jag väljer faktiskt fortfarande de fettsnålare alternativen om de finns. Som keso, där äter jag den med 4% fett.

[WX5]
0

Maine Kolla in denna tråd.

[Maine]
0

#6  Är lite fredagströg.. men jag förstår inte poängen med den tråden?{#emotions_dlg.embarassed}

Fridaaaa
0

Jag är inte nöjd med mina matvanor, måste verkligen ändra på dem!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[WX5]
0

#7 Ja tråden handlar om att TS sänkte på fettet men smatidigt inte åt kolhydrater. Inte så mycket fett som man bör göra med lchf. Tänkte att du kanske var intresserad?

#8 På vilket sätt vill du ändra på den? {#emotions_dlg.laughing}

Fridaaaa
0

#9 Äta nyttigare. Inte falla för sötsuget när jag handlar osv.
Fast grejen är, att jag inte äter grönsaker och lchf fixade inte min mage, för den "pajade" pga allt det feta, så vet inte vad jag ska gå på för diet:P

[Maine]
0

#9  Okej, jag orkade inte läsa alla inlägg. {#emotions_dlg.wink}

[WX5]
0

#10 Förstår dig. Jag tror du hittar någon diet som passar dig. Det gäller bara att hitta den. {#emotions_dlg.tongue_out}

Maria
0

Måste man äta någon diet?

/Maria

Karmatarerskanise
0

#12 Fast det fungerar ju för Maine som hon gör nu, varför måste hon då hitta en diet?

Maria
0

#14 hhaha, vi skrev samtidigt{#emotions_dlg.laughing}

/Maria

[WX5]
0

#14 Jag pratade med Frida i #12{#emotions_dlg.wink}

Maria
0

#16 Jo, jag förstod det. Jag pratade med Hera{#emotions_dlg.wink}

/Maria

[WX5]
0

Nä nu blev det råddigt här. Vem pratar med vem? {#emotions_dlg.tongue_out}

Fridaaaa
0

Snurrigt det blev hihi.

#18 Ja jag får kolla runt lite, och ta lite från olika kanske, kanske passar mig, får testa mig fram :D

#13 Jag vill ha en diet då jag vill gå ner några kilo i vikt :D

ettlitetalias
0

Jag är rätt nöjd. Ekonomin sätter käppar i hjulet för att jag ska kunna äta precis som jag vill, men jag äter iaf inte skräp utan väljer färskvaror före micromat.

[WX5]
0

Det är ju bra när man lyckas med det. {#emotions_dlg.laughing}

[Maine]
0

Dieter passar nog inte mig, jag gör lite hur som helst. MEN, just de tre P:na försöker jag undvika. Det är inte så gott heller faktiskt. Igår kväll mumsade jag på en färdigköpt vaniljpudding. Otroligt söt, så det blev bara pyttelite, men det kan räcka att få smaka lite sött.

Mitralis
0

Jag är för tillfället inte alls nöjd med någonting som gäller kosten.
Den är dåligt planerad och därför blir den ofta dyr och mindre bra. Har en besvärlig sambo ställer till det. Vi kan ha bestämt att det ska vara en viss sorts mat och sedan kommer han hem och ska äta ett kilo nudlar med tonfisk, eller ett kilo pasta med stekt köttfärs. Orkar inte åka iväg och handla maten som det var tänkt att vi skulle äta och micrar en pizza istället. Vet inte riktigt hur vi ska lösa det.

[WX5]
0

Jag har lite samma problem. När mannen kommer hem från en veckas jobb så stannar han i stan och handlar och då har jag liksom ingen åsikt för då har han redan gjort en matsedel och i hans hjärna kan han inte ändra sig då.

MarieEriksson
0

Jag är nöjd LCHF ätare. {#emotions_dlg.laughing}

Wtn3
0

Då jag bara lagar mat till mig själv blir den alltid som jag vill ha den, om jag inte saknar någon råvara och inte orkar gå till affären då, men det händer sällan.

[eeklund]
2

Vilken gammal tråd, strunt samma :D

Till frukost blir det gröt med bär i, kaffe, stort glas vatten och frukt/ägg.
Sen blir det något knäckebröd eller frukt mellan alla måltider på dagen.
Till lunch blir det vad vi åt till middag dagen innan, om inte så naturell yoghurt med bär i , frukt/ägg och vatten.
Middag blir det vad som serveras.

Jag är nöjd. Man mår bättre av bra mat :). Såklart godisråttan kommer fram ibland men inget slår bra mat!

Spruca2
1

Har aldrig haft bra matvanor. Först tröstätande Sedan anorexia. Men nu ska det minsann bli ändring på det Glad