frustrerad
Jag tycker att jag är så duktig att låta bli sånt som är onytttigt.Jag varen dricker eller äter något i för stora mängder.Vad är det då som gör att man går bara upp i vikt?
Jag motionerar 4 ggr iveckan 30-60 min varje gång jag äter youghurt till frukost tillsamans med frukt jag äter gröt med frukt till lunch..mellanmål kan bli någon frukt eller grönt te..har tagit bort socker i te och smör på ev mackor..Äter en middag som består av 50% grönsaker 25% kött/fågel /fisk 25% ris el annat..
slarvar lite på helgerna med ett glas vin till maten eller någon choklad…
Ser man vad vissa äter med coca cola ,chips och snabb mat så fattar jag inte arför jag bara ökar i vikt..
några tips?
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Om du nu tränar så pass mkt så kan du ju även tänka på att muskler väger mer än fett
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Kolla mått på armar ben o midja etc istället för bara vågen. Som sagt, muskler väger mer än fett… :)
Du äter nog för många kolhydrater, gröt till lunch, varför inte ett ägg ibland eller fisk i lunchlådan. Om du tränar så mycket kanske du behöver mer proteiner.
Lunchen måste gå snabbt har bara 20 min och då skall det lagas till oxå..Man stirrar sig kanske blind på kalorier och fett o socker..För mycket kolhydrater är alltså inte bra.Mitt problem är att jag är hungrig jämt och gröten mättar lite längre.
Några bra tips på varm mat som är OK att äta som mättar lite längre och som är snabbt att tillaga.
Ska väl tillägga att jag tränat så här intensivt i 2 veckor ..innan det va det bara 1 timme i veckan.
Om du kan värma mat på ditt jobb så ta med rester från middagen. Kolhydraterna höjer blodsockret som i sin tur höjer insulinet och det ger hunger. Oftast är man hungrig igen efter ett par timmar. Sallad med någon protein i, fisk, ägg eller kött och massa goda grönsaker håller dig mätt.
Jag har alltid riktig mat med mig och då köper man inte något snabb och "lätt" som bara mättar för stunden.
För att få ett hum om hur du äter kan du skriva en kostdagbok. Det ber jag mina kunder göra och redan där får många en "aha-upplevelse" och kan därför göra vissa justeringar i kosten.
Börja med det, det är mitt tips.
Det är svårt att ge råd så här när jag inte vet så mycket om dig och dina vanor.
Lycka till
Har nu gått med i netdoktor..Såg då att jag äter för mycket kolhydrater..dock inga farliga sådana..Det är gröten och müslin som tydligen blir för mycket .
Vad roligt att du är där nu och framför allt att du använder "matlådan". Den är verkligen jättebra att använda och tro mig, man lär sig en hel del där.
Vi syns kanske där och mitt namn där är Mie_66
Ok…jag har abbi.s
Hej ABBI…
Jag är viktopererad och äter mer än dig ;)
Kroppen behöver mera näring när du tränar… att banta och träna är ingen bra kombination..
ät riktig frukost med fullkornsmacka…
lunch med både kött/fisk/fågel ..ris /pasta/potatis och grönsaker typ tyngre modell…samma till middag… och ät 2-3 mellanmål per dag med frukt och fullkonsmacka med köttpålägg…
det är mitt bästa tips..
Kroppen behöver energi för att kunna bränna fett…på samma sätt som en bil behöver bensin för att starta och rulla..
Jag känner många som har bantat sig sjukligt feta.
L
Låter som du får i dig för mycket frukt iallafall. Jag tror på att äta normalt mycket fett, som är nyttigt. Smör, olivolja o kokosfett är nyttigt fett. Om din kropp inte får fett så kan den ställa in sig på att spara fettet istället.

Du skriver att du tränat så här intensivt in 2veckor!!!
Ge det tid, det är en stor förändring för din kropp!
Självklart händer inget på 2v!!!

Du har fått en del bra råd, och en del som inte passar min smak. Men oavsett så ge det tid!
Jag tror inte för ett ögonblick att du bara exploderat i vikt utan att det smugit sig på under längre tid. Ett gott råd, om än ganska tröstlöst - är att det säkert kommer ta samma tid att förlora dessa kilon. Snabbfixar finns, men sannolikt så kommer de bara innebära att du studsar tillbaka igen. Det är det beteendet som t ex Viktväktarna lever på - jojokunder. ¨
Lura alla och ta't lugnt! Låt dina nya, nyttiga vanor sakta ta plats i ditt nya liv, försök inte rivstarta på det sätt som det låter att du gör. Det tar tiiiid! Förändrar du för mycket på en gång så komme du bara att tröttna och slutligen strunta i detta för att försöka igen någon annan gång. Lugnt och stilla alltså. När du är tillfreds med något nytt så smyger du in ytterligare någon god vana.
Lycka till - det är ingen annan än du själv som kan ta ansvar för ditt egna liv.
//Zac