Inte så nygrillat
När jag var på Max sist så kom jag att tänka på att deras reklam där de säger att de gör hamburgaren medans kunden väntar bara stämmer delvis. Om man tittar in i köket så ser man att de har köttet färdigstekt i varmhållningslådor som de sedan plockar ur när någon lägger en beställning.
Som gammal McDonald'smedarbetare så känns det väldigt konstigt att göra så eftersom det tar lika lång tid att rosta och dressa bröden som det tar att grilla köttet (gäller stora kött och bröd). Det finns alltså ingen tid att spara med detta system som jag ser det.
Jag som konsumet känner mej faktiskt lite lurad när Max gör på det här sättet.
Detta med varmhållning av mat är ju aldrig särskilt lyckat. Precis som du säger så blir det ju med denna typ av mat heller ingen tidsvinst. Egentligen borde man fråga dem varför de gör så när de påstår att deras hamburgare är nygrillade.
/Désirée
Kommer ihåg från det att jobbade på BK och det finns direktiv om att det måste finna ett visst antal burgare färdiga.
Nu är tråden gammal, jag vet. men känner att jag vill lägga till i alla fall.
När jag jobbade på max så gjorde vi burgarna på beställning. Det var bara i ruch-tid som man kunde steka på några kött extra så det fanns när det kom många, och man hade en rekorddressare på plats :) Men vi fick inte ha färdiga burgare liggandes.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade