Kost iFokus

Kost

Etikettkostvidsärskildabehov
Läst 1408 ggr
Anterrabae
1

Sköra fötter

Jag har löjligt tunn och mjuk hud under mina fötter. De är nästan som babyfötter, och det verkar inte som jag kan härda dem. Jag får inte hårdare eller tjockare hud. Snarare går de sönder. De gör ont och nöts ner, tills det blir hål eller de spricker.

Igår var jag med maken på företagsfest. Det var dans, och pga instabila fotleder valde jag att dansa barfota. På någon typ av helteckningsmatta. När jag kommer hem så upptäcker jag flera hål och sprickor i fötterna. idag har jag haft ont.

Någon som har förslag på vad man kanske skulle kunna göra åt saken Hur får man fötterna att inte gå sönder?

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

chilisalsa
1

Normalt är man ju jättekänslig på våren när man kommer ut på grusgången…. man har gått i skor hela vintern.
Så visst påverkas alla hudlager av fysisk påverkan…

Det som skyddar mest är ju det yttersta skiktet som är rätt dött egentligen… typ valkar. Men även mellanskiktet såklart.

Det är nog bara nötning som hjälper. Gå barfota hemma ofta och så…?

http://sv.wikipedia.org/wiki/L%C3%A4derhud

Medarbeterare på Kost

Anterrabae
0

Det hjälper inte, går barfota hemma, hela sommaren kämpar jag så ofta jag kan gå barfota för att det ska bli skillnad, det enda som händer är att fötterna går sönder. Jag är precis lika känslig nu som i april när jag började…

Kolla här: http://hypermobilitet.ifokus.se/discussions/522cf954ce12c42f3c000098-skora-fotsulor

//Ida

Anterrabae
0

Fötterna gick sönder av 4-5 timmar barfota på heltäckningsmatta, i och för sig dansande… men i alla fall..

//Ida

chilisalsa
0

Ofta är det väl skavning som ställer till det. <som när jag hade köpt nya skor och efter några dagar fick inflammation i slemsäckarna… som sen spred sig till hela foten…. 2v semester med fötterna i högläge är ingen semester ;-)

Medarbeterare på Kost

Anterrabae
0

Åh, jobbigt! Nä det är ingen semester. Ja någon typ av skavning blir det .. Eftersom det blir sprickor och hål under fotsulorna..

//Ida