Kost iFokus

Kost

Etikettfikarummet
Läst 2955 ggr
Mitralis
0

Fått nått i nått?

Har för mej att det var namnet på en programpunkt i radio.

Det var ingenting för den känslige då de tog upp vad folk fått för intressanta saker i sina livsmedel.

Tänkte att vi kan ha en sådan tråd här också.

En varning kan vara på sin plats då denna tråd kan ge men för livet._
Kost iFokus frånsäger sig allt ansvar för eventuella men uppkomma till följd av läsning av materialet i tråden._**

Fortsatt läsning sker på egen risk.**

Mitralis
0

Låter kanske lite väl dramatiskt, men det är faktiskt så att jag fortfarande inte kan äta en viss sorts mintkakor som det skrevs om i tidningen när en stackare hittat maggot i dom. Detta var för säkert 23 år sedan, men det sitter i än.

Mitralis
0

Själv så har jag mest hittat det vanligaste främmade föremålen i min mat. Det vill säga hår.
En gång så fick jag en hämtpizza full med hår. Det var säkert 4-5 svarta lite småkrulliga hårstrån på den. Vågar inte tänka på vart dom kom från egentligen, men jag hoppas att det åtmindstonde bara var armarnaObestämd
I övrigt så var det något som jag tyckte var som ett lite större fiskben i en mjuk kaka på ett Café. På samma Café fick jag även en mjuk kaka som det nästan löddrade om för det var diskmedelsrester i den. Jag gick inte dit någon mer gång efter det och nu har dom gått i konkurs.

Karmatarerskanise
0

Jag har fått plastbitar och glasbitar i bläckfiskkonserver.
Det som är äckligast tycker jag är när man öppnar en påse räkor och så har det följt med en liten fisk som ser ut som den kommer från stenåldern Flört Liiiiten liiiten fisk med stooooora ögon.

[WX5]
0

Jag kan inte äta Billy pizza. För några år sedan så fick jag en tand i den och sen dess har jag inte ätit den.

Wtn3
0

Fick glasbitar i en burk salsa en gång, men äter fortfarande samma märke utan problem.

Anterrabae
0

En kul gammal tråd.

Hittar ni fortfarande saker i maten?

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Ary
0

Jag hittade en cigarettfimp i min hemgjorda köttfärssås för många år sedan. 🤮 Den måste ha kommit med antingen köttfärsen eller burken med krossade tomater.

Själv rökte jag inte ens, pojkvännen rökte men hade inte så mycket med köket att göra annat än för att diska så det kan ju inte ha varit honom heller.

Anterrabae
0

#7 urk! Fy vad äckligt! Och så när man vet att man gjort såsen själv och inte hittat den innan denhamnade i grytan!

//Ida

Zabbio
2

Jag har inte hittat nåt men såg nåt på facebook tror jag om någon som hittat en mus-underkäke i ett  flingpaket..

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

chilisalsa
2
Bläcket
1

Åt en nektarin, så när jag kom till kärnan så såg jag att det var något svart vid den… Släppte nektarinen och sprang skrikandes därifrån när jag såg var det var…

Tre levande tvestjärtar som krälade ut.. Får fortfarande rysningar när jag tänker på't!

[rumelle]
2

Jag kan faktiskt inte minnas att jag någonsin fått något konstigt i maten. Nån liten sten/gruskorn i bröd med mycket fröer. Någon insekt i frukt/grönsaker. Men sådant tycker jag att man kan acceptera, det är ju svårt att rensa ut sånt till 100% vid produktion.

[JeanetteK]
1

Min svägerska åt plommon i vår förra trädgård. Hon tog en tugga och i plommonet hon höll i var det maskar.🤢 Hon var cool och sa "Men hej på er". Själv hade jag kastat plommonet så långt det gick, spottat och fräst och skuttat runt som en tok. Är mycket kräsmagad…

tlover
1

Jag har bara varit med om normala saker som #12 men min svåger har en gång fått ett hårstrå från i ett äpple hur nu det gick till.

l'm back

[JeanetteK]
0

#14 ja det var skumt!

Anterrabae
0

Hihi, mycket märkligt må jag säga.

//Ida