Kost iFokus

Kost

Etiketttankartipsochid-er
Läst 1289 ggr
IdaBabe
0

Recept på festligt fläskkött?

Hej! 

Jag ska imorgon överaska min pojkvän med en lyxig middag där huvudingrediensen är gris, fläskkött. Jag vill ha en lyxig, god och riktigt smarrig sås till. Goda grönsaker som ser väldigt fint o dyrt ut, och sen såklart någon form av potatis eller liknande. Jag är öppen för förslag, glad för alla förslag jag får Skrattar

Hade varit underbart om ni ville hjälpa mig! Ler

Anterrabae
1

Vilken del på grisen gäller det? Och hur hade du tänkt tillreda den? Vitlöks-/plommon-/äppelsäckad skinkstek eller karré är fantastiskt. Då är gräddsås gjord på stekskyn oslagbar! Till serveras kokt eller ugnsbakad potatis alt potatis och rotfrukter, gelé och blandad sallad med flera sorters småblad (sån där mix man kan köpa tex) körsbärstomater, rostade pinjenötter, gurka paprika morotskrullor (man hyvlar remsor på längden) och valfri god ost parmesan/mozzarella/feta/stekt halloumi. Dressa den med god olivolja, god äppelcidervinäger eller balsamvinäger, örtsalt och nykvarnad svartpeppar. Det är ett förslag som är en av mina favoriter. Köttet ska stekas till 72-73 grader för genomstekt men inte torrt. Ett torrt fylligt vitt eller ett lättare rött i glaset. Öl går givetvis bra också. Om man vill dricka alkoholhaltigt. Och så rekommenderar jag även att ställa frågan och kolla runt på http://matlust.ifokus.se där finns mycket goda tips och kreativa människor!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade