aaargh! frustration!
Sedan jag slutade med godis, minskade portionerna och började motionera 10+min om dagen har jag gått upp 2kg och kläderna sitter tightare. ×suck× då får det bli kaloriräkning då. Måste sluta gå upp i vikt… väger ju redan 25kg för mycket…vill ner till 65kg iaf och 75cm i midjan… Planen är salkader med ägg/tonfisk, bladgrönt och grönsaker, mina gamla luncher med lite nötfärs i en skål med kokta morötter, brytbönor, broccoli etc, middag blir vad det blir men utan potatis (ev grönsaker istället) ägg funkar bra som mellanmål för mig. Salladerna och lunchen är snabbt och enkelt att fixa. Frukt finns så klart med på listan av ok snacks… gör jag middag sjäöv blir det nog röror med bönor osv. Kommer ha lite feta dressingar men bara nån msk till tonfisken. Mindre kaffe, mer vatten. Kommer använda ×min mat× för att ha koll på kalorier och näringsvärden… ca 1400 för att kickstarta borde funka med tanke på hur mycket grönsaker det blir. Lär ha ca 1600 i grundförbränning förutom det lilla jag rör på mig… så det bör funka. . Kroppen klarar inte vikten jag har. Studerar men har lite vardagsmotion med djuren osv.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Heja Heja! Bra initiativ! Du kommer klara det fint, och du vet att du mår bra på det! ❤️ Vi finns här och följer och stöttar och pushar! 😘
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Senaste dagarna har jag legat på 1200 kcal och runt 80gr protein. :) mesta energin kommer från fett och protein men en del från kolhyfrater eftersom jag äter gansla många hundra gram grönt om dahen :)

Så länge du är ohungrig är det ingen fara…
Det kommer ;-)
Medarbeterare på Kost
Bra jobbat! Hur mår du?
//Ida
Jag mår ungefär som vanligt :) går inte och är hungrig men äter mig inte övermätt heller. Blir definitivt fler mål mat om dagen… Lite trött och småstressad men det beror nog snarast på tentan om ett par veckor. Känns som om jag läst och studerat dygnet runt senaste dagarna… har just spenderat5 timmar på att sätta upp en tidslinje över medelhavsområdets, kinas, indiend och afrikas historia 7000 fvt till 1500 vt….. men det känns inte som att rätt ppunkter kommit upp så jag får nog lägga till efterhand som jag läser om.. och då är det ändå inte historian utan den didaktiska delen som är huvudfrågan i kursen… :3 känns lite för stort..
När började du? Det tar ju ett tag för kroppen att ställa in sig på att nu minsann ska här brännas kalorier! Sen ska man inte heller utesluta fettet helt, det är ju kroppens smörjmedel, men det vet du nog! ^^
Det har glidit iväg igen, för mycket runt om har hänt. Men jag gick ner rätt bra de första veckorna, innan jag började fuska med maten igen.
Du vet ju vad du ska göra, och hur du ska ta dig tillbaka när du orkar igen! ❤️
//Ida
Ja :) Just nu får jag helt enkelt inse att andra saker måste prioriteras, jag orkar inte med allt på en gång. :)
Helt rätt resonerat! Startar man för Mycket på en gång blir det lätt pannkaka av allt! ❤️
//Ida