Kost iFokus

Kost

Etiketttankartipsochid-er
Läst 4679 ggr
eliinon
0

Hud kliar!!

Hej! Jag har nu under ca 5 veckor ändrat min kost efter att ha varit hos en kunnig "naturläkare". Äter enbart ren mat utan tillsatser och bara vissa livsmedel. Inga kosttillskott eller något i den stilen. Nu de senaste 2 veckorna kliar det på kroppen som bara den! Speciellt benen och knäna :( kan knappt sova. Är detta ett tecken på detox? Enligt mannen jag behandlar mig hos har jag problem med levern. Kan detta hänga ihop? Borde kliandet inte gå över snart? blir galen på detta..😕

Sjöstjärna
0

Klåda är ett typsikt utrensningssymtom och hänger ofta ihop med levern, så var glad för att det kliar för det betyder att levern håller på att avgiftas. Det du kan göra för att lindra klådan är att dricka med vatten och hjälpa till att spola ut gifterna. Det är också viktigt att du går på toaletten (nr 2) regelbunder, minst en gång per dag så att gifterna kan ta sig ut den vägen också, annars cirkulerar de i kroppen och orsakar värre besvär. Blir problemen för jobbiga så ring naturläkaren och be om råd, han har säkert en plan för din behandling.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

eliinon
0

Stjöstjärna: Intressant! Det är nämligen min lever som är "boven i dramat" enligt honom. Ska försöka dricka mer vatten! Och se över hur regelbunden nr 2 är. Jo jag ringde honom men han var på semester och kommer hem idag, fick bara tag på hans syster som inte kunde nå honom. Förhoppningsvis vet han nått bra jag kan göra. Det hjälpte lite faktiskt att ta en kall dusch, lugnade för stunden :)

Anterrabae
0

Klåda hänger som sagt ihop med levern. Du kan hjälps levern med kaffelavemang om det blir outhärdligt. Det minskar både klåda och snabbar på processen. Det lättar även detoxhuvudvärk och hjälper till med nr 2. Så länge din kropp har svårt med avgiftningen, vilken den har om det kliar, så kan det vara klokt att ta det lugnt med ev "avgiftande" mat, då den ofta frisätter gifter, men inte garanterar att de förs ut. Ex på det är rödbeta, mörkgröna grönsaker och i synnerhet juice på dessa. Kaffelavemangen ser till att det som frisätts kommer ut. 😊

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

eliinon
0

Tack för massa bra tips!! Just kaffelavemang kan jag tyvärr inte dricka då jag inte får inta koffein, varken té eller kaffe. Ska på återbesök på tisdag och kan fråga då om jag kan lägga till lite grönsaker som rödbetor, spenat etc :) kanske borde ta det lite lugnt med utrensande mat, har druckit ca 2 koppar maskrosté om dagen då  han sa att det skulle vara bra för mig. Tror att det kliade lite innan jag började dricka det, men nu har det ju blivit mycket värre. Kanske skulle ta en paus från det och se om klådan minskar :)

Anterrabae
0

Lavemang går in bakvägen.. 😘 man kan ta saltvatten i stället.. Även om man inte tål kaffe att dricka brukar det funka bakvägen? Som tarmsköljning. Pausa teet, och börja sen med en om dagen. Se om det blir bättre.

//Ida

eliinon
1

Okej jo det kanske stämmer, vågar inte riktigt börja med något utan att prata med han jag behandlas hos men kan ju fråga! :)

Jag drack inget té idag, klådan är fortfarande där men vilar från det imorgon med. Ska på återbesök då också så får se vad han säger! :)

Anterrabae
0

Det låter bra! Man ska alltid bolla med sin terapeut, då denne ofta har en vettig helhetssyn. :)

//Ida

eliinon
2

Vart på återbesök nu, han sa att det var en utrensning. Kroppen försöker få ut sånt som varit undantryckt tidigare. Kom dock på idag att kliandet varit värre de senaste 2 veckorna ca, och då har jag också ätit mycket mer vitlök än tidigare eftersom han rekommendera att äta vitlök bland annat i maten. Har ätit ca 2-3 klyftor VARJE dag, vilket är rätt mycket? Tänkte ta några dagar och vara utan vitlök för att se om det hjälper :)