Kost iFokus

Kost

Etiketttankartipsochid-er
Läst 4980 ggr
neapeaw
2014-02-03 09:34
0

Lifesum?

Har ni någon erfarenhet av lifesum appen? fungerar den? 

vet att om man ligger på kaloriunderskott så går man ju ner i vikt?

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

www.silverhojdenshamsteruppfodning.weebly.com
Fridaaaa
2014-02-03 09:44
2

Man går inte ner automatiskt på underskott, samt beror på hur mycket med, hur ens kropp är osv.
Jag tycker appen är hyfsat bra 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

neapeaw
2014-02-03 09:53
0

Men man måste ju gå ner om man ligger på kaloriunderskott? hur går man annars ner om inte att äta mindre än vad man ska få i sig?

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

www.silverhojdenshamsteruppfodning.weebly.com
Fridaaaa
2014-02-03 09:57
2

#2 Motion 😉 Man behöver ju förbränna också, motion är dessutom viktigt. Beror också på hur mycket man äter från start, att ligga på för lågt är inte bra det heller.

RobinEH
2014-02-03 10:53
0

Man går per automatik ned på energiunderskott förutsatt att vätskemängd inte ökar. Du har helt rätt TS.

Energiintag som understiger energiförbrukning innebär katabolisering av lagrad energi. Förlust av lagrad energi innebär viktförlust. Det är oväsentligt huruvida underskottet sker genom minskat energiintag eller ökad energiförbrukning.

Lifesum är före detta ShapeUp. Den är väldigt enkel att registrera sitt kostintag på och har ett flertal redan registrerade livsmedel. Undvik dock register från USDA, registreringen av fiber m.m. kan skilja sig från svenska databaser. Undvik dock att registrera träning om du vill hålla ordning på kalorierna, det blir rätt krångligt när den beräknade energiförbrukningen från träning subtraheras från ditt kaloribehov.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Fridaaaa
2014-02-03 10:56
1

#4 Beror ju på vad ens kropp redan är van vid också, det är ju inte bra att ligga på underskott om man redan äter dåligt, och viss del påverkar ju vad man äter också.

RobinEH
2014-02-03 11:08
2

Jag tror nog att vi syftar till två olika saker.

Du har givetvis rätt i att ett teoretiskt energiunderskott inte innebär viktnedgång. Så om det var vad TS menade så har du givetvis rätt. Jag läser dock det som ett faktiskt underskott. Ett faktiskt energiunderskott innebär att kroppen måste katabolisera sina energilager.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Anterrabae
2014-02-03 15:53
1

Jag har Lifesumappen och är böjd med ennelheten :) trist dock att man inte kan lägga till egna livsmedel, att den räknar ut kcal om Man vill det. Dessutom, som redan nämnts är det bättre att hålla koll på motion separat eller hur jag ska säga. Kan bli lite knas om den tror att jag förbränner mer än jag gör liksom. Annars tycket jag den är kanon, deb har många livsmedel registrerade. :) tom schabloner för hemmagjorda grejer.. Nackdelen är man inte kan lägga in egna recept och räkna på. Inte i gratisspel i alla fall.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade