Vårkryssning LCHF den 5 april
Allt finns att läsa på Kolhydrater iFokus. Vore så kul om några från er kom med också Kryssning.kif.nu Nytillkomna föreläsare; Martina Johansson, ni vet hon med Martinas High Fat Fitness My Westerdahl; LCHF-ingenjören som gått ned 79 kg hittills Mattias Ribbing, världsmästare i minneskonst Blir spännande som bara den! Läs om och boka vårkryssningen LCHF som sker den 5 april 2014. Massor av information finns på TallinkSiljas hemsida, dvs här http://www.tallinksilja.com/sv/web/se/lchf_kolhydrater_ifokus Observera att man måste ringa och beställa så att det inte blir fel! I år blir det större än nånsin, det är bokat lokaler för 600 st och tanken är att vi efter ca 14.30 delar upp oss i två delar där ena halvan pratar lchf och träning och den andra halvan går djupare in i lchf. Du väljer själv. Föreläsare i år är bl a Ann Fernholm, Andreas Eenfeldt, Jonas Bergqvist, Ralf Sundberg, m fl, dvs hela gräddan av lchf-experter. Och du träffar förmodligen en och annan också i minglet. Allt ingår utom lunchen som du får hitta till själv. Detta för att ett buffébord till kanske blir för stort och det finns många stora och små matställen ombord. Hoppas vi ses där!
//Karin
Åh det låter jätteskoj! Hopas det är många som kan och vill åka 😊
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Sajtvärd för Kost Och Synskadade?
Jag har läst mycket av det som LCHF.arna skriver och man börjar faktiskt undra om de på ett eller annat sätt är kostskadade.
Blir man idiot av att äta LCHF eller är det bara idioter som börjar äta denna kost.
Någon förklaring måste finnas. men jag har inte svaret.
Man kan också se att det är mycket pengar i LCHF. Det är många som tjänar mycket på att skriva om LCHF. Det kan vara en förklaring.
Det vore skoj om någon kunde hjälpa mig att hitta förklaringen.
Det går ju inte att fråga någon som äter LCHF om han var idiot innan han ändrade kost. Men hans närmaste måste ju veta.
Kan någon skriva idiotiska böcker enbart för att tjäna pengar? Kan folk spela dumma enbart för att tjäna pengar?
Är det någon som har en ledtråd.
# 2 vad vill du ha sagt? Jag fattar inte du undrar. På den är sidan får man äta vilken kost man vill, att idiotförklara en hel grupp för att de inte tycker som du är inte ok! Ändra ton och uppför dig. Annars är du inte välkommen här! På den här sidan läser och skriver vi med gott uppsåt, öppet sinne och trevlig ton. Alla är då välkomna oavsett vad man anser vara hälsosamt. Undrar du något på riktigt, så var vänlig och omformulera dig.
//Ida
# 3
Jag påstår inte att alla som äter LCHF är knäppa.
Men om du läser på sajten KOSTDEMOKRATI så förstår du nog vad jag menar.
Det finns många olika sorters kost men det är bara LCHF som är starkt kopplad till knasiga idéer. De uppvisar dessutom ett typiskt sektbeteende.
Om du inte tror mig så kan du ju bara läsa på deras sidor.
Jag förstår inte själv varför de kopplar LCHF till alla dessa knasiga idéer
Jag vet inte någon annan kost som har samma typ av förespråkare. Jag förstår det inte. Varför kopplar de ihop LCHF med pseudovetenskap, kvacksalveri och antivacc.
En LCHF.are som inte är antivacc betraktas som en förädare.
Det är helt otroligt.
Försvarar du sådant?.
Jag har inte bildat mig någon egen uppfattning om kosten LCHF än men sektens beteende förbryllar.
Det som är allvarligt och klandervärt i deras beteende är att de propagerar för bluff, humbug och bedrägeri.
De hjälper cyniska skojare att lura på folk bluffmedicin. Det är sjukt och oförsvarbart. De är också ofattbart okunniga och förstår inte enkla meningar.
Ok då förstår jag vad du menar, och den diskussionen är klart värd att ta.. Men kanske inte i en tråd som handlar om en LCHF-kryssning. Skulle du vilja starta en egen tråd i ämnet? Där det är lättare att hålla diskussionen ren, och högre till tak. Jag har en ganska klar uppfattning om vad jag anser om LCGF:are, människor och omvälvande idéer och jag bollar dem gärna, i din egna tråd. Är det ok?
//Ida
OK