Lite dösnack kanske?
Vad sägs om att snackas lite sk*t en regning tisdag som denna?
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Jag har inte sovit alls i natt pga migrän bland annat. Det börjar kännas nu att jag varit vaken närmare ett dygn. Har försökt avboka dagens aktiviteter, men fick inte tag på hemsjukvårdens provtagningaskötetska. Så nu väntar jag på a de ska komma. Och tycker att det är väl typiskt att de just idag inte kom kl 9 som de brukar. Men det är väl Murphy Lag som bestämmer sånt!? ;)
//Ida
Ja men jag fortsätter väl att skriva här då., Just för tillfället är jag lite off, känner att jag har sociala behöv och så är ingen hemma för närvarande, maken sover efter nattskift så allt är liksom lite lågt. Jag hoppas på en vändning i eftermiddag, så vi kan då ihop oss och komma iväg till vänner och hälsa på lite. Hoppas även hemtjänsten komer relativt snart, så den biten blir klar. Annars blir det besvärligt. Tänker även tillbaka och gläds över trevliga samtal jag hade för några dagar sen och hoppas på nya snart. Kort sagt, sociala behov. Nu: kaffe! 😎😉
//Ida
Jag kikar in och säger hej, är väldans off nu för jag går kurs. Kanske kommer det en berättelse om kursen här sen när den är avslutad.
Ida kramar i massor till dig! ❤️
/Désirée
Tack Dessan! ❤️ En sån berättelse ser vi fram emot! Jag hoppas kursen är givande. Vi saknar dig väldans ❤️
//Ida
Ny dag. Och denna var SEG! Har sovit djupt och länge och drömt massor! Så jag känner mig som jag jobbat stenhårt hela natten! Men det kanske behövdes det med!
//Ida
Lördag soligt och sociala behov :) Synd att jag inte har någon att dela detta mes :P Jag får pallra mig ut med hunden och se ifall det känns lite bättre sen.
//Ida
Lite halvdålig (förkyld) så den fina vårdagen kunde inte nyttjas till 100%. Plockade iallafall upp barnens studsmatta.
*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn…
Det var väl ett gott dagsverke näran är förkyld! :)
//Ida
Ja, det är ok, men jag hade gärna plockat ihop till en picknick och cyklat ett par mil för att gå en härlig promenad. Eller grävt och krattat i trädgården. Eller städat i garaget…😉
Fast ibland måste man kanske lära sig att uppskatta även dagarna med små insatser.🙂
Ja och ibland måste man få låta sig själv vara sjuk och få bli frisk ;) Vi hade middagspicknick på altanen! Åt ute och hade mysigt :)
//Ida
Åhhh, vad mysigt!
Jag har ingen altan ännu, den som fanns var fallfärdig så den rev vi. Det får mig att längta ännu mer till riktig vår, att äta ute, fast hemma. Och bjuda in grannar, vänner.
Ida mysigt! 🙂 Jag har tagit långpromenad med valpen i det underbara vårvädret och hittat ännu en trevlig promenadslinga 🐶 🙂
/Désirée
Jo och att altanen ligger skyddat i sydväst är en fördel vad gäller nyttjandetid. Börjar tidigt och slutar sent på säsongen :)
//Ida
Vad vackert!
Tack! ❤️
//Ida
Jag är väldigt inaktiv… mår piss psykiskt och är himla trött. Just nu är jag bara här för att inte skriva klart min hemtenta om åtgärdsprogram.. jag hade behövt ett åtgärdsprogram..
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Åh! Jobbigt, Zabbio! Skickar styrkekramar till dig! ❤️ Önskar jag kunde hjälpa Dif att vända på det..
//Ida
Äsch det finns värre saker :) Men det hade varit trevligt att vara lite pigg för en gångs skull.

När de för en gångs skullt är soligt som idag är man trött… ljus gör ont i ögonen då…
Medarbeterare på Kost
Ja lite pigg skulle vara trevligt! Som omväxling. Men jaga är glad så länge det inte blåser ;) Chilisalsa: solglasögon och en parkbänk/stubbe i skogen? ❤️
//Ida
Tror det är löst nu :)
#14 Visst är det vägen ner till Tegelviken?
/Maria
Maria: ja det är det, alldeles rätt! ❤️
//Ida
Jag blir alldeles lyrisk.🙂
Ungefär där kortet är taget var det en gång en grind och till höger om buskagen där personen går så fanns eller finns en brunn där vi hämtade vatten ibland när det sinade i brunnen på Sjöhem. Den var ganska grund men sinade aldrig. Var mer som en källa….
Uppe till vänster bodde Gunnar och Vanja.
/Maria
Vad mysigt det låter när du berättar! Brunnen finns kvar, men inte grinden :)
//Ida
När man kommer ner till viken så var det första "båthuset" på vänster sida som låg lite högre än de andra min pappas. Han byggde det någon gång på 60-talet men jag vet inte om det står kvar.
Där ligger två mindre klippblock och där förlovade sig min mamma och pappa 😉
/Maria
Åh vad roligt! Jag tror det står kvar.. Och är inrett som typ "sommarhus" badstuga…
//Ida
Vi hade badgrejor/sommargrejor där som flytvästar, fiskegrejor och mina seglarsaker, åror m.m.
Nostalgi….
/Maria
Nu ska jag inte kapa denna tråden🤫
/Maria
Men det är ju precis sånt här, och allt annat som tråden är till för ;)
//Ida
Jag såg det nu☺️ Tack.
/Maria