Earth Hour och sen klockan!
Om 10 minuter är det Earth Hour, kommer du släcka? Sen är det ju sommartid igen! Glöm inte att ställa fram de klockor som inte fixar sig själva! ❤️
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Nej, det är 37 minuter kvar. Och ja, jag kommer att stänga av elen till hela huset.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
det är inte earth hour förrän 20:30 🙂 Jag kommer vara på jobbet så får väl se, vet inte om de släcker ner.
Jag gör som jag alltid gör släcker de lampor som jag inte behöver och det gör jag varje dag året om. Tror inte på den här typen av jippon, känner mig beklämd att folk tror att de är duktiga för att de släcker en timme om året. Nej, jag anser att det krävs mycket mer än så!
/Désirée
#3 Det är nog ingen som tycker att man är duktig, utan det är en manifestation för att visa på hur mycket energi vi faktiskt slösar, något makthavarna skulle behöva göra något radikalt åt.
Som måste vi ha utebelysningen på? Måste vi ha allt på standby så vi slipper lyfta på rumpan?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Det är inte makthavarna det är fel på, vad beträffar vår energiförbrukning, utan det är alla olika konsumenter, som var och en varje dag, alla årets dagar bör se till att minska sin elförbrukning. Skyll inte på någon annan, gör något själv!
/Désirée

Datorransonering…
För hälsan mest då…
Medarbeterare på Kost
#5 Där håller jag verkligen inte med dig. Skulle staten gå in och se till att slösarna är de som får betala för sig som man gör med rökarna, så skulle definitivt många förändra sina vanor. Låt säga att man fick rabatt på elskatten om man låg under ett visst antal kilowatt, något som är fullt genomförbart.
Vem skyller ifrån sig? Jag GÖR faktiskt något för att förändra inställningen till ett hållbart liv, genom att lägga min tid och energi på att allmänbilda folk på nätet och sår små frön till idéer. Vad gör du själv?