Konstiga cravings?
Ni som varit gravida, vilka är de konstigaste cravings ni haft? Hade ni cravings alls?
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
I samband med båda mina graviditeter hade jag dille på blodpudding, vitkålssallad och fläskpannkaka. Då ska sägas att jag normalt helst inte äter den sötsliskiga blodpuddingen och är måttligt road av fläskpannkaka, bara vitkålssallad som jag gärna äter.
/Désirée
En bit in i graviditeten kunde jag "dödat" för potatis.. Helst kokt, men även rå. :) Sen var jag tokig i chili.. Hjärna med Thai-smaksättning. Men annat chilistsrkt gick också bra :)
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Nu har jag inte varit gravid, men min mamma proppade i sig tomater när hon väntade mig. Skulle tro att det var järnet hon behövde.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
I början av min graviditet så mådde jag väldigt illa och spydde mycket. Då var det bara McD-burgare som gick ner. Var väldigt sugen på det hela tiden. Sen på slutet av illamåendet så var det tomater. Nu sen illamåendet gav med sig så är det pasta, i alla dess former. Fast det börjar lägga sig lite nu, just nu tror jag inte jag har något särskilt extremt sug.
Sen om det är sådana där riktiga cravings vet jag inte. Har ju varit ganska korta perioder, men har verkligen varit vrålsugen och gjort vad som helst för att få det. Pasta åt jag 3 ggr om dagen ett tag ;P
Medarbetare på westernridning.ifokus
Svarar som 3# då jag inte har varit gravid än..
Min mamma som bott i Sverige i ett år och ett par månader när hon fick mig hade cravings efter svenska köttbullar och ville gärna äta dem som de var utan tillbehör. De skulle vara hemmagjorda också till min pappas stora förtret då han inte kunde laga mat :P
När jag var gravid hade jag dille på Marabou schweitzernöt. Alltså oj oj oj!!!!! Det var galet. Jag åt så mycket schweitzernötchoklad att jag fick hela Marabou företaget att gå runt på egen hand tror jag : D. En väninna till mig hade dille på att nypa strandsand mellan tårna!!!!!