Kost iFokus

Kost

Etikett: tankartipsochid-er
Läst 2207 ggr
Korpglugg
4

Vad åt ni till middag?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Finns det någon sådan tråd? Här vad jag åt igår: Meatza!

Man bankar ut färs tunt, lägger på tomatsås (inte blött kross, det måste koka in och vara tjockt så man slipper totalblöta), ost och grönsaker. Toppa gärna med parmesan. Jag tog feta, oliver och lite hickoryrök också.

200 grader i 20 minuter blev perfekt. Vätskan som rann bort - släng den inte! Den smakar som vätskan i pulled pork, och är säkert sketnyttig.

Vår färs var på ren, supergott. Gjorde den på bilden, och barnen fick med ananas på. Men bilderna gör dem inte rättvisa, det blir blankt och konstigt, ser inte så gott ut som det gjorde IRL.

Nu lade jag denna i tips och idéer, då jag tycker att den ska inspirera, men kanske passar den bättre i fikarummet? Jag är inte så van här att jag kan avgöra, flytta om det inte är rätt här.

Facie
1

Detta vad var jag åt idag: Svarta bönor spagetti med kyckling och wok. Ca 250 kcal. Mer om det finns på bloggen ;)

Pretty wise //

chilisalsa
2

Går nog att göra på all mager färs skulle jag tro. Kyckling, vilt etc.

Gör man lite större bör man kanske förgrädda färsbotten först ?

Medarbeterare på Kost

Anterrabae
1

Vilken bra ide! :) klart tråden ska ligga bland tips. Sjukhuset bjöd idag på skinksås och kokta +råa grönsaker. Ganska ok. Ingen smaksensation men jag är nöjd. Bad om vetefritt, åt LC till pga diabetes, och fick kokta grönsaker i stället för pastan :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Korpglugg
0

LC?

Anterrabae
1

Low carb :D

//Ida

Korpglugg
0

Ok. Tänkte väl att det inte var lure coursing du avsåg :)

Anterrabae
0

Haha, nä vad är det? :)

//Ida

Korpglugg
0

Arrangerad jaktgrej för vinthundar. Trasa (hare) dras snabbt mellan trissor på ett fält och hundar ska tävla i jaktteknik.

Anterrabae
0

Aha.. *skrattar lite* det skulle varit en syn på sjukan ;)

//Ida

Korpglugg
1

^_^ Inte särskilt avslappnande.

Anterrabae
0

Nä, inte särskilt :P Dagens lunch, köttgryta, grönsaker, kokta och råa :)

//Ida

Korpglugg
0

Jag har inget inspirerande som mat idag: hemgjord buljong med talg, vildsvinsfärs, fermenterad grädde (det som fanns kvar) och kokosfett.

Smakade inget vidare, men behövdes efter att inte ha ätit något nästan.

Anterrabae
0

#12 men du fick behålla det i alla fall? Tummen upp för det i så fall ;) Här bjöds det på köttbullar, sås, lingonsylt och tomat och gurka.. Jag saknar mat med näring.. :P

//Ida

Korpglugg
0

Trist med sjukhusmat.

Jag käkade kefir med 1 tsk raw ljunghonung (Sven-Olofs kallrörda som är så välrörd att den rinner än), och det kändes hemskt bra.

Ja, jag kräks inte, och gjorde inte heller igår trots illamåendet. Jag har mycket svårt för att kräkas, och är så rädd för det att jag kan hålla tillbaka. Är lite speciellt med det. Låg sängliggandes i graviditetsillamående tills jag blev uttorkad, utan att kräkas. Såpass att sjukvården inte tog det på allvar trots att jag inte kunde äta och inte kissade på ett dygn. "Du kräks ju inte."

Men idag har det varit i andra änden, och det känns ju lite ovanligt.

JustMySelf
1

För min del var det wok på grönsaker, ananas och nudlar. Sås på/i av ananasjuice, kinesisk soya och sweet chilisås, hur gott som helst :)

Anterrabae
0

Igår bar det inkokt lax, gräddfilssås med rom och sallad. De andra åt även potatis och kokta morötter.. Idag vet jag inte riktigt. För göra en frysräd :)

//Ida

[Oceansoul]
0

Satte mig i solskenet med en sallad på ugnsbakad lax, avokado, grillad paprika, gurka och tomat, rädisa, och hummus.

Befinner mig utomlands och besöker mina morföräldrar härligt att kunna vara lika hälsosam som hemma. Har inte haft problem med magen alls trots IBS.

Anterrabae
2

Åt kokt Hoki, med ägg- dill- vitvinssås, broccolibuketter och stekt lök. Dotterns omdömme: "mamma är världsbäst på sås" ^^ *stolt*

//Ida

Anterrabae
0

Här planerar jag långsamstekt nötttterlår, med rotsaksgratäng.. Vitkålssallad.

//Ida

[Outlawly]
1

Idag blev det potatismos med ugnsstekt lax med citronpeppar, lite tandori och lite havregrädde och lite tomat, för någon grönsak ska man äta ;)

[Oceansoul]
0

Favorit i repris det blir LCHF pizza ikväll till Game of Thrones :)

Anterrabae
0

Räksallad, med blandade tillbehör.

//Ida

[Mhm]
0

Blomkålsrisotto med svamp, marinerad kycklingfilé, varma tomater + chevre ost. :)

[Outlawly]
0

Ärtsoppa med fläsk :)

Anterrabae
0

#23 blomkålsrisotto låter spännande! Hur göt du det? Igår blev vi bjudna på grillspett hos vänner. Potatisgratäng, grönsaker och diverse geönsaksröror till. Jättegott!

//Ida